InstitucionesÁrea de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
Stella Vosniadou
An Hessels
Dirk Janssens
Joke Torbeyns
Gina Bojorque
Wim Van Dooren
Johan Deprez
Tinne Dewolf
Emke Op ‘t Eynde
Pol Ghesquiere
Dominique Peeters
Merel Bakker
Minna M. Hannula Sormunen
Dirk De Bock
Sanne Rathé
Sara San Romualdo Corral
Johannes Stricker
Michael Schneider
Patrick Onghena
Tine Degrande
Wim Van Den Noortgate
Eveline Wauters
David Múñez Méndez
Erik De Corte
Greet Peters
Koen Luwel
Gina Bojorque
Elke Sekeris
Laura Keyser
Ceneida Fernández Verdú
Joke Torbeyns
Laura Matilla Cordero
Elien Vanluydt
Stephanie Lem
María del Rosario Sánchez Fernández
Dirk Janssens
An Hessels
Neli Norma Gonzales Prado
Patrick Lemaire
Neli Gonzales
Michel Roelens
Peter Op ´t Eynde
Santiago Vicente Martín
Marleen Evers
Erik de Corte
Dirk Janssens
Dirk De Bock
Marta Ramos
Daniël Van Nijlen
Dirk De Bock
Pol Ghesquière
Brian Greer
Mirjam Ebersbach
Simon Merz
Salvador Llinares Ciscar
Eva Manchado
Nore Wijns
Bert De Smedt
Suzanne Elise Splinter
Jo Van Hoof
Michaël Empsen
Javier Rosales Pardo
Fien Depaepe
Laura Jiménez
Nore Wijns
Maria Giakoumi
José Orrantia Rodríguez
|
Stimulating early proportional reasoning: an intervention study in second graders
Elien Vanluydt, Laura Keyser, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 39, Nº 2, 2024, págs. 607-628
Gina Bojorque, Joke Torbeyns, Jo Van Hoof, Lieven Verschaffel
Estudios pedagógicos, ISSN-e 0718-0705, ISSN 0718-0705, Vol. 49, Nº. 3, 2023, págs. 49-62
Future preschool teachers’ mathematical questions during shared book reading
Emke Op ‘t Eynde, Fien Depaepe, Wim Van Den Noortgate, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 38, Nº 4, 2023, págs. 1707-1727
The Role of the Physical Environment and Size of Objects in Length Estimation
Maria Giakoumi, Lieven Verschaffel, Koen Luwel
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, ISSN-e 1576-8597, ISSN 0211-2159, Vol. 44, Nº 1, 2023
Dificultad de los problemas aritméticos verbales de los libros de texto singapurenses y españoles
Santiago Vicente Martín , Lieven Verschaffel, Marta Ramos
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, ISSN-e 2254-4313, Nº. 22, 2022, págs. 137-156
Which skills predict computational estimation?: A longitudinal study in 5- to 7-year-olds
Elke Sekeris, Lieven Verschaffel, Koen Luwel
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 37, Nº 1, 2022, págs. 19-38
The early development of proportional reasoning: A longitudinal study of 5- to 8-year-olds
Elien Vanluydt, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 114, Nº. 6, 2022, págs. 1343-1358
Merel Bakker, Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel, Bert De Smedt
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 114, Nº. 5, 2022, págs. 992-1004
Sanne Rathé, Joke Torbeyns, Bert De Smedt, Lieven Verschaffel
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 114, Nº. 1, 2022, págs. 37-55
Dificultad de los problemas verbales en los libros de primaria de Singapur y España
Santiago Vicente Martín , Lieven Verschaffel, María del Rosario Sánchez Fernández
Números: Revista de didáctica de las matemáticas, ISSN-e 1887-1984, ISSN 0212-3096, Nº. 112, 2022, págs. 41-64
Competencias numéricas tempranas de niños ecuatorianos: diferencias entre tipos de escuelas
Gina Bojorque, Joke Torbeyns, Jo Van Hoof, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Cadernos de Pesquisa, ISSN 0100-1574, ISSN-e 1980-5314, Vol. 51, Nº. 1, 2021
Competências numéricas precoces de crianças equatorianas: diferenças entre tipos de escolas
Gina Bojorque, Joke Torbeyns, Jo Van Hoof, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Cadernos de Pesquisa, ISSN 0100-1574, ISSN-e 1980-5314, Vol. 51, Nº. 1, 2021
Gina Bojorque, Neli Norma Gonzales Prado, Nore Wijns, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 36, Nº 4, 2021, págs. 945-964
Elke Sekeris, Michaël Empsen, Lieven Verschaffel, Koen Luwel
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 36, Nº 3, 2021, págs. 845-864
Enfoque espontáneo en estructuras matemáticas: patrones y clasificación
Gina Bojorque, Neli Gonzales, Nore Wijns, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
PODIUM, ISSN 1390-5473, ISSN-e 2588-0969, Nº. 40, 2021, págs. 125-142
Early stages of proportional reasoning: A cross-sectional study with 5- to 9-year-olds
Elien Vanluydt, Tine Degrande, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 35, Nº 3, 2020, págs. 529-547
Word problem solving approaches in mathematics textbooks: A comparison between singapore and spain
Santiago Vicente Martín , María del Rosario Sánchez Fernández, Lieven Verschaffel
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 35, Nº 3, 2020, págs. 567-587
Gina Bojorque, Joke Torbeyns, Jo Van Hoof, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Perfiles educativos, ISSN-e 2448-6167, ISSN 0185-2698, Vol. 41, Nº. 166, 2019, págs. 90-104
Sanne Rathé, Joke Torbeyns, Bert De Smedt, Minna M. Hannula Sormunen, Lieven Verschaffel
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Vol. 88, Nº. 4, 2018, págs. 550-565
Associations of Number Line Estimation With Mathematical Competence: A Meta-analysis.
Michael Schneider, Simon Merz, Johannes Stricker, Bert De Smedt, Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel, Koen Luwel
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 89, Nº. 5, 2018, págs. 1467-1484
Resolución de problemas aritméticos verbales. Un análisis de los libros de texto españoles
Santiago Vicente Martín , Eva Manchado, Lieven Verschaffel
Culture and Education, Cultura y Educación, ISSN-e 1578-4118, ISSN 1135-6405, Vol. 30, Nº 1, 2018, págs. 87-104
Gina Bojorque, Joke Torbeyns, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
Educaçao e Pesquisa: Revista da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, ISSN-e 1678-4634, Vol. 44, Nº. 1, 2018
Beyond additive and multiplicative reasoning abilities: How preference enters the picture
Tine Degrande, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 33, Nº 4, 2018, págs. 559-576
Procesamiento de magnitudes numéricas y ejecución matemática
José Orrantia Rodríguez, Sara San Romualdo Corral, María del Rosario Sánchez Fernández, Laura Matilla Cordero, David Múñez Méndez, Lieven Verschaffel
Revista de educación, ISSN 0034-8082, Nº 381, 2018, págs. 133-146
Number sense in the transition from natural to rational numbers
Jo Van Hoof, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Vol. 87, Nº. 1, 2017, págs. 43-56
The power of refutational text: Changing intuitions about the interpretation of box plots
Stephanie Lem, Patrick Onghena, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 32, Nº 4, 2017, págs. 537-550
Development of SFON in Ecuadorian Kindergartners
Gina Bojorque, Joke Torbeyns, Minna M. Hannula Sormunen, Daniël Van Nijlen, Lieven Verschaffel
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 32, Nº 3, 2017, págs. 449-462
Marcadores nucleares de la competencia aritmética en preescolares
José Orrantia Rodríguez, Sara San Romualdo Corral, Laura Matilla Cordero, María del Rosario Sánchez Fernández, David Múñez Méndez, Lieven Verschaffel
Psychology, Society & Education, ISSN 1989-709X, ISSN-e 2171-2085, Vol. 9, Nº. 1, 2017, págs. 121-134
Children's understanding of the addition/subtraction complement principle
Joke Torbeyns, Greet Peters, Bert De Smedt, Pol Ghesquière, Lieven Verschaffel
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Vol. 86, Nº. 3, 2016, págs. 382-396
Mental computation or standard algorithm? Children's strategy choices on multi-digit subtractions
Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 31, Nº 2, 2016, págs. 99-116
Children's use of number line estimation strategies
Dominique Peeters, Tine Degrande, Mirjam Ebersbach, Lieven Verschaffel, Koen Luwel
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 31, Nº 2, 2016, págs. 117-134
Effects of numerical surface form in arithmetic word problems
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, Sara San Romualdo Corral, Lieven Verschaffel
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, ISSN-e 1576-8597, ISSN 0211-2159, Vol. 36, Nº 2, 2015, págs. 265-281
Interpreting histograms. As easy as it seems?
Stephanie Lem, Patrick Onghena, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 29, Nº 4, 2014, págs. 557-575
Development of children's solutions of non-standard arithmetic word problem solving
Laura Jiménez, Lieven Verschaffel
Revista de psicodidáctica, ISSN 1136-1034, Vol. 19, Nº. 1, 2014, págs. 93-123
Processing of situational information in story problem texts an analysis from on-line measures: an analysis from on-line measures
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, Santiago Vicente Martín , Lieven Verschaffel, Javier Rosales Pardo
The Spanish Journal of Psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 17, 2014, págs. 1-14
Salvador Llinares Ciscar , Ceneida Fernández Verdú , Wim Van Dooren , Dirk De Bock, Lieven Verschaffel
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 27, Nº 3, 2012, págs. 421-438
Dirk De Bock, Johan Deprez, Wim Van Dooren , Michel Roelens, Lieven Verschaffel
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 42, Nº 2, 2011, págs. 109-126
Conceptualizing, investigating, and enhancing adaptive expertise in elementary mathematics education
Lieven Verschaffel, Koen Luwel, Joke Torbeyns, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 24, Nº 3, 2009, págs. 335-359
Students' overuse of proportionality on missing-value problems: how numbers may change solutions
Wim Van Dooren , Dirk De Bock, Marleen Evers, Lieven Verschaffel
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 40, Nº 2, 2009, págs. 187-211
Analysing strategy use in terms of the four parameters of strategic competence: contributions from a numerosity judgement task
Koen Luwel, Lieven Verschaffel
Anales de psicología, ISSN-e 1695-2294, ISSN 0212-9728, Vol. 24, Nº. 2, 2008, págs. 223-239
Utilizar las matemáticas para resolver problemas reales
Santiago Vicente Martín , Wim Van Dooren , Lieven Verschaffel
Culture and Education, Cultura y Educación, ISSN-e 1578-4118, ISSN 1135-6405, Vol. 20, Nº 4, 2008 (Ejemplar dedicado a: Aprendizaje de las matemáticas y práctica educativa), págs. 391-406
Estimation of 'real' numerosities in elementary school children
Koen Luwel, Lieven Verschaffel
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 23, Nº 3, 2008, págs. 319-338
The Linear Imperative: An Inventory and Conceptual Analysis of Students' Overuse of Linearity
Wim Van Dooren , Dirk De Bock, Dirk Janssens, Lieven Verschaffel
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 39, Nº 3, 2008, págs. 311-342
Influencia del conocimiento matemático y situacional en la resolución de problemas aritméticos verbales: ayudas textuales y gráficas
Santiago Vicente Martín , José Orrantia Rodríguez, Lieven Verschaffel
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, ISSN-e 1578-4126, ISSN 0210-3702, Vol. 31, Nº 4, 2008, págs. 463-484
Influence of situational and conceptual rewording on word problem solving
Santiago Vicente Martín , José Orrantia Rodríguez, Lieven Verschaffel
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Nº. 4, 2007, págs. 829-848
Pupils' over-reliance on linearity: A scholastic effect?
Wim Van Dooren , Dirk De Bock, Dirk Janssens, Lieven Verschaffel
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Nº. 2, 2007, págs. 307-321
Desarrollo de destrezas adaptativas:: ¿una meta factible y valiosa para la eduación (primaria) de las matematicas?
Lieven Verschaffel, Koen Luwel, Joke Torbeyns, Wim Van Dooren
Ciencias Psicológicas, ISSN 1688-4094, ISSN-e 1688-4221, Año 1, Nº. 1, 2007, págs. 27-35
La búsqueda de las raíces de la ilusión de linealidad
Wim Van Dooren , Dirk De Bock, Lieven Verschaffel
Indivisa: Boletín de estudios e investigación, ISSN-e 2254-5972, ISSN 1579-3141, Nº. Extra 4, 2006 (Ejemplar dedicado a: VII Seminario de Investigación en Pensamiento Numérico y Algebraico (PNA)), págs. 115-138
Epistemic dimensions of students' mathematics-related belief systems
Lieven Verschaffel, Peter Op ´t Eynde, Erik de Corte
International journal of educational research, ISSN 0883-0355, Nº. 1, 2006, págs. 57-70
Simple Addition Strategies in a First-Grade Class With Multiple Strategy Instruction
Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel, Pol Ghesquiere
Cognition and instruction, ISSN 0737-0008, Vol. 23, Nº 1, 2005, págs. 1-21
Children's strategies in numerosity judgment
Lieven Verschaffel, Koen Luwel, Patrick Lemaire
Cognitive development, ISSN 0885-2014, Vol. 20, Nº. 3, 2005, págs. 448-471
Extending the conceptual change approach to mathematics learning and teaching
Stella Vosniadou, Lieven Verschaffel
Learning and instruction: The journal of the European Association for Research on Learning and Instruction, ISSN 0959-4752, Nº. 5, 2004, págs. 445-451
El desarrollo de habilidades de autorregulación en la solución de problemas matemáticos
Erik de Corte, Lieven Verschaffel
Pensamiento educativo: revista de investigación educacional latinoamericana, ISSN-e 0717-1013, ISSN 0719-0409, Vol. 32, Nº. 1, 2003 (Ejemplar dedicado a: Cognición y aprendizaje), págs. 286-305
Teaching realistic mathematical modeling in the elementary
Lieven Verschaffel, Erik De Corte
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 28, Nº 5, 1997, págs. 577-601
Using retelling data to study elementary school children's representations and solutions of
Lieven Verschaffel
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 25, Nº 2, 1994, págs. 141-165
Preschool teachers’ selection of picture books for mathematics instruction: An interview study
Suzanne Elise Splinter, Fien Depaepe, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education / coord. por Ceneida Fernández Verdú , Salvador Llinares Ciscar , Ángel Gutiérrez Rodríguez , Núria Planas i Raig , Vol. 4, 2022 (Research Reports (Si – Z) · Oral Communications, Poster Presentations), ISBN 978-84-1302-178-2, págs. 19-26
The potential of mathematical picture books: A systematic analysis of their domain-specific picture book features
Eveline Wauters, Suzanne Elise Splinter, Emke Op ‘t Eynde, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education / coord. por Ceneida Fernández Verdú , Salvador Llinares Ciscar , Ángel Gutiérrez Rodríguez , Núria Planas i Raig , Vol. 4, 2022 (Research Reports (Si – Z) · Oral Communications, Poster Presentations), ISBN 978-84-1302-178-2, págs. 131-138
Relaciones entre procesamiento de magnitudes numéricas y ejecución en aritmética: Un estudio longitudinal
Sara San Romualdo Corral, José Orrantia Rodríguez, Laura Matilla Cordero, María del Rosario Sánchez Fernández, David Múñez Méndez, Lieven Verschaffel
Psicología y educación: presente y futuro / coord. por Juan Luis Castejón Costa , 2016, ISBN 978-84-608-8714-0, págs. 495-503
Relaciones entre procesamiento numérico simbólico y ejecución matemática
Laura Matilla Cordero, José Orrantia Rodríguez, Sara San Romualdo Corral, María del Rosario Sánchez Fernández, David Múñez Méndez, Lieven Verschaffel
Psicología y educación: presente y futuro / coord. por Juan Luis Castejón Costa , 2016, ISBN 978-84-608-8714-0, págs. 504-510
La representación de la magnitud y la ejecución en matemáticas en niños de 5 años
María del Rosario Sánchez Fernández, José Orrantia Rodríguez, Sara San Romualdo Corral, Laura Matilla Cordero, David Múñez Méndez, Lieven Verschaffel
Psicología y educación: presente y futuro / coord. por Juan Luis Castejón Costa , 2016, ISBN 978-84-608-8714-0, págs. 513-521
Los problemas aritméticos verbales y la modelizción matemática
Lieven Verschaffel
Teoría, crítica y práctica de la educación matemática / coord. por Núria Planas i Raig , 2012, ISBN 978-84-9980-448-4, págs. 27-42
Lieven Verschaffel, Brian Greer, Joke Torbeyns
Handbook of research on the psychology of mathematics education: past, present and future / coord. por Ángel Gutiérrez Rodríguez , Paolo Boero , 2006, ISBN 90-77874-19-4, págs. 51-82
Lieven Verschaffel, Erik de Corte
Learning and intruction: European Research in an international context / coord. por Heinz Mandl, Erik de Corte, Neville Bennett, Helmut Felix Friedrich, Vol. 2, 1990 (Analysis of complex skills and complex knowledge domains), ISBN 0-08-040252-6, págs. 415-430
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Documat. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados