Ir al contenido

Documat


Proceedings, TEEM '16

La imagen de portada del libro no está disponible

Información General

Otros catálogos

Identificadores de libro

  • Citas a capítulos: 97 Citas

Listado de artículos

    • Keynote

    • Computational thinking in pre-university education

    • Engineering and technological learning in educational and professional contexts

      • Engineering and technological learning in educational and professional contexts

        Maria Clara Viegas, Maria Marques, Gustavo Alves

        págs. 101-104

        Artículo
      • Design of Sustainable Domes in the Context of EPS@ISEP

        Akos Serfozo, Arne Speckstadt, Bogdan Marius Barb, Gergely Rajnai, Jaehyun Park, Jairo Pérez Daza, Joppe Balbaert, Klaudia Skonieczna, Marine Cazelles, Ramon Marimon Farran, Stancel Constantin Domenic, Abel Duarte, Benedita Malheiro, Cristina Ribeiro, Fernando Ferreira, Manuel Silva, Paulo Ferreira, Pedro Guedes

        págs. 105-112

        Artículo
      • Students’ expectations analysis before and after a curricular internship

        Isabel Pereira, Paulo Silva, M. Teresa Sena Esteves, Margarida M. Ribeiro, Anabela Guedes, Celina P. Leão, Filomena Soares

        págs. 113-120

        Artículo
      • Academic performance correlation with the qualification of Final Projects in Civil Engineering Degrees

        Francisco Cambronero Barrientos, Jesús Mínguez Algarra Árbol académico, Roberto Serrano López Árbol académico

        págs. 121-126

        Artículo
      • Learning software project management in teams with diverse backgrounds

        Terje Samuelsen, Ricardo Colomo Palacios Árbol académico, Monica Kristiansen

        págs. 127-132

        Artículo
    • Evaluation in education and guidance

      • Evaluation in education and guidance: A perspective from 2016

        María José Rodríguez Conde Árbol académico, Susana Olmos Migueláñez Árbol académico, Susana Nieto Isidro

        págs. 135-138

        Artículo
      • Determining factors in acceptance of ICT by the University faculty in their teaching practice

        Gustavo Homero Orozco Cazco, Marcos Cabezas González Árbol académico, Fernando Martínez Abad Árbol académico, Jorge Edwin Delgado Altamirano, María Eugenia Solís Mazón

        págs. 139-146

        Artículo
      • Digital competence of the University faculty: Case study of the Universidad Nacional de Chimborazo

        Gustavo Homero Orozco Cazco, Marcos Cabezas González Árbol académico, Fernando Martínez Abad Árbol académico, Martín Alonso Mercado Varela

        págs. 147-154

        Artículo
      • págs. 155-162

        Artículo
      • Psychometric testing for HEODAR tool

        Claudia Orozco, Erla Mariela Morales Morgado Árbol académico

        págs. 163-170

        Artículo
      • Coordination in the formation of the transversal skills needed for University-level assignments and support tools for their assessment

        Mª Dolores Cepero, Francisco Javier García Ramos, Pablo Martín Ramos Árbol académico

        págs. 171-176

        Artículo
      • Analysis of the use and design of rubrics in competency assessment in engineering degrees

        Leticia Velasco Martínez, Juan Carlos Tójar Hurtado Árbol académico

        págs. 177-184

        Artículo
      • Integrating generic competences in an Engineering Degree curriculum: The students' point of view

        Carmen García Berdonés, Francisco David Trujillo Aguilera, Juan Carlos Tójar Hurtado Árbol académico

        págs. 185-192

        Artículo
      • Monitoring and information on skills development at University: A multiple-case study

        María Soledad Ibarra Saiz Árbol académico, Gregorio Rodríguez Gómez Árbol académico, Susana Olmos Migueláñez Árbol académico

        págs. 193-198

        Artículo
      • Assessing the development of student generic competences in education-related university degrees

        Adriana Gamazo García, Susana Olmos Migueláñez Árbol académico, Eva María Torrecilla Sánchez, José Carlos Sánchez Prieto Árbol académico

        págs. 199-204

        Artículo
      • Educational coaching as a methodological strategy for the career development in 4th grade of Secondary Education. Orienta-te: a multidisciplinary approach

        Joaquín Lorenzo Burguera Condon, María Henar Pérez Herrero, Marta Virgós Sánchez

        págs. 205-210

        Artículo
      • págs. 211-216

        Artículo
      • Training for the employment of women heads of lone parent families: Adaptation of the European program Restart 3 to the Spanish situation

        Susana Menéndez Amado, Raquel Muñoz Casado, Fernando Lezcano Barbero Árbol académico

        págs. 217-222

        Artículo
      • Assessment, training and innovation in basic competencies in compulsory education: Progress of a research team in Spain

        María José Rodríguez Conde Árbol académico, María Esperanza Herrera García Árbol académico, Susana Olmos Migueláñez Árbol académico, Fernando Martínez Abad Árbol académico, Eva María Torrecilla Sánchez, Juan Pablo Hernández Ramos, Patricia Torrijos Fincias, Antonio Miguel Seoane Pardo, Adriana Gamazo García

        págs. 223-228

        Artículo
      • Bibliographic review on web applications used to learn a foreign language

        Geovanny Alexander Abaunza, María José Rodríguez Conde Árbol académico

        págs. 229-234

        Artículo
    • New publishing and scientific communication ways: Electronic edition, digital educational resources

      • New publishing and scientific communication ways: Electronic edition, digital educational resources

        José Antonio Cordón García Árbol académico, Raquel Gómez Díaz Árbol académico, Araceli García Rodríguez Árbol académico, Maria Manuel Borges

        págs. 237-240

        Artículo
      • Electronic scientific journals at the University of Salamanca: Perception and use

        Javier Félix Merchán Sánchez-Jara, Sofia Pelosi Pelosi, Almudena Mangas Vega, Taisa Rodrigues Dantas, Raquel Gómez Díaz Árbol académico, Araceli García Rodríguez Árbol académico, José Antonio Cordón García Árbol académico

        págs. 241-246

        Artículo
      • Ebooks and electronic devices at the University of Salamanca: Perception and use

        Taisa Rodrigues Dantas, Almudena Mangas Vega, Javier Félix Merchán Sánchez-Jara, Sofia Pelosi Pelosi, Raquel Gómez Díaz Árbol académico, Araceli García Rodríguez Árbol académico, José Antonio Cordón García Árbol académico

        págs. 247-252

        Artículo
      • Digital habits and competences of health professionals the Health Area East of Málaga−Axarquía (Málaga)

        Antonia María Fernández Luque, Raquel Gómez Díaz Árbol académico, José Antonio Cordón García Árbol académico

        págs. 253-260

        Artículo
      • Evaluation of educational websites to support Primary and High School in Portugal

        Ana M. Santos

        págs. 261-268

        Artículo
      • Understanding user behavior in textual analysis: A thinking aloud approach for digital Humanities research contexts

        Patricia Martin-Rodilla, César González Pérez Árbol académico

        págs. 269-276

        Artículo
      • Digital curation and costs: Approaches and perceptions

        Luís Corujo, Carlos Guardado Da Silva, Jorge Revez

        págs. 277-284

        Artículo
      • Fundamental concepts in digital preservation

        Laerte Silva Júnior, Maria Manuel Borges

        págs. 285-290

        Artículo
      • The sistematic review of literature in LIS: An approach

        Tránsito Ferreras Fernández, Helena Martín Rodero Árbol académico, Francisco José García Peñalvo Árbol académico, José Antonio Merlo Vega Árbol académico

        págs. 291-298

        Artículo
      • Discovery tools for open access repositories: A literature mapping

        Laura González García, María Soledad Ramírez Montoya Árbol académico, Francisco José García Peñalvo Árbol académico

        págs. 299-306

        Artículo
    • Learning analytics: Needs and opportunities

    • LifeLong Education

      • Track 6. Lifelong Education

        Ricardo Filipe da Silva Pocinho, Pedro Belo Ravara, Eva María Torrecilla Sánchez

        págs. 385-388

        Artículo
      • OPALESCE: Online Portal and Active Learning System for Senior Citizens in Europe

        Giselle Janeiro, Luís Jacob, María José Rodríguez Conde Árbol académico

        págs. 389-394

        Artículo
      • Open Assessment Resources recommendation for competence assessment

        Ameni Khacheb, Lilia Cheniti Belcadhi

        págs. 395-400

        Artículo
      • Cultural equipments as elements for knowledge creation: Analysis of 'Ley de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación' of Spain

        Elaine Da Silva, Marta Lígia Pomim Valentim, Marta de la Mano González Árbol académico

        págs. 401-404

        Artículo
      • Study of the perception of active workers in preparation for retirement: analysis of the effect of the education for retirement in psychological well-being

        Ricardo Filipe da Silva Pocinho, Esperanza Navarro Pardo Árbol académico, Juan José Fernández Muñoz Árbol académico, Pedro Belo Ravara

        págs. 405-410

        Artículo
      • Happiness in advanced adulthood and the elderly: The role of positive emotions, flourishing and mindfulness as well-being factors for successful aging

        Cristina Cruz, Esperanza Navarro Pardo Árbol académico, Ricardo Filipe da Silva Pocinho, António Ferreira

        págs. 411-418

        Artículo
      • Tourism Education in Spain: Analysis and proposals from public and private sector

        Clara Martín, Diana Gómez, Marta Plumed Lasarte, Juan José Fernández

        págs. 419-424

        Artículo
      • Analysis of the impact of leisure on well-being and distress in ageing

        Pedro Belo Ravara, Ricardo Filipe da Silva Pocinho, Esperanza Navarro

        págs. 425-430

        Artículo
    • On Technological Change: Challenges and Opportunities for improving Lives, Society and Sustainable Development

      • On technological change: Challenges and opportunities for improving lives, society and sustainable development

        Marc Alier Forment Árbol académico, María José Casany Guerrero, Enric Mayol Árbol académico

        págs. 433-434

        Artículo
      • Virtual Reality and its uses: a systematic literature review

        Kristina Berntsen, Ricardo Colomo Palacios Árbol académico, Eduardo Herranz

        págs. 435-440

        Artículo
      • Internet technologies as a tool in indigenous education: The case of the Wichi People in "The Impenetrable" area in Argentina

        Evaristo Ovide, Francisco José García Peñalvo Árbol académico

        págs. 441-446

        Artículo
      • Civic innovation as a response to social problems. The case of civic and public challenges in mexico

        Martín Adalberto Tena Espinoza de los Monteros

        págs. 447-454

        Artículo
    • Latest Technology Trends in Health Sciences Education

      • Latest technology trends in Health Sciences Education

        Juan Antonio Juanes Méndez Árbol académico, Pablo Ruisoto Palomera

        págs. 457-460

        Artículo
      • págs. 461-466

        Artículo
      • 4D Visual Environment on Mobile devices for learning in the Human Anatomy Field

        Juan Antonio Juanes Méndez Árbol académico, Pablo Ruisoto Palomera, Laura Briz Ponce, María José Sánchez Ledesma

        págs. 467-472

        Artículo
      • Immersive visualization anatomical environment using virtual reality devices

        Juan Antonio Juanes Méndez Árbol académico, Pablo Ruisoto Palomera, Laura Briz Ponce

        págs. 473-478

        Artículo
      • Virtual reality medical training system

        Santiago Gonzalez Izard, Juan Antonio Juanes Méndez Árbol académico

        págs. 479-486

        Artículo
      • Creating interactive 3D models of the skull base for learning anatomy

        Roberto Tabernero Rico, Juan Antonio Juanes Méndez Árbol académico, Alberto Prats Galino Árbol académico

        págs. 487-490

        Artículo
      • 3D Reconstructions of Brain Ventricles Using Anaglyph Images

        Miguel Gonzalo Domínguez, Cristina Hernández Rodríguez, Pablo Ruisoto Palomera, Juan Antonio Juanes Méndez Árbol académico, José Martín Marín Balbín, Alberto Prats Galino Árbol académico

        págs. 491-494

        Artículo
      • Scope of the uses of Information and Communication Technologies by occupational medicals involved in pain treatment

        Jorge Muriel Fernández, María José Sánchez Ledesma, J Manuel López Millán, Juan Antonio Juanes Méndez Árbol académico, María Begoña García Cenador

        págs. 495-500

        Artículo
      • Designing a tool for assessment of ICT use by medical professionals and medical activity

        Jorge Muriel Fernández, María Begoña García Cenador, María José Sánchez Ledesma, J Manuel López Millán, Clemente Muriel Villoria

        págs. 501-506

        Artículo
      • Use of bioimpedianciometer as predictor of mountain marathon performance

        Vicente Javier Clemente Suárez, Pantelis Theodoros Nikolaidis

        págs. 507-512

        Artículo
      • Use of biotechnology devices to analyse fatigue process in swimming training

        Vicente Javier Clemente Suárez, Juan Jaime Arroyo Toledo

        págs. 513-516

        Artículo
      • Computer Aided Detection and Diagnosis in medical imaging: A review of clinical and educational applications

        Jorge Hernández Rodríguez, Javier Cabrero Fraile Árbol académico, María José Rodríguez Conde Árbol académico, Pablo Luis Gómez Llorente

        págs. 517-524

        Artículo
      • págs. 525-532

        Artículo
      • Processesing and additive manufacturing of bones for the teaching human anatomy

        María Teresa Ugidos Lozano, Juan Antonio Juanes Méndez Árbol académico, Carlos Molino Diaz, Sadia Manzoor, Gonzalo Ferrer Ugidos, Fernando Blaya Haro Árbol académico

        págs. 533-536

        Artículo
    • A world of digital competences: mobile apps, e-citizenship and computational systems as learning tools

      • A world of digital competences: Mobile apps, e-citizenship and computacional systems as learning tools

        Ana Iglesias Rodríguez, Blanca García Riaza

        págs. 539-542

        Artículo
      • A case study of Mobile Learning in a Strength of Materials course

        Luis Celorrio Barragué

        págs. 543-548

        Artículo
      • págs. 549-554

        Artículo
      • Uses of accelerometer sensor and its application in m-Learning environments: A review of literature

        Jose Angel Trujillo Padilla, Carina Soledad González González Árbol académico

        págs. 555-560

        Artículo
      • Testing physics laws with smartphones

        Manuela Ramos Silva, Pablo Martín Ramos Árbol académico, Pedro Sidonio Pereira da Silva

        págs. 561-566

        Artículo
      • págs. 567-572

        Artículo
      • Developing a MOOC for the learning of mobile app design. The AppSkil Project

        José Manuel Pastor Benlloch, Laura Uxera Cotano, José Luis Soler Domínguez

        págs. 573-578

        Artículo
      • Single Mobile Apps to tune online Radio in Spain: iRadioPlay Project

        Luis Miguel Pedrero Esteban, Alberto Pedrero-Esteban Árbol académico

        págs. 579-584

        Artículo
      • págs. 585-592

        Artículo
      • págs. 593-598

        Artículo
      • Augmented reality sandbox: A platform for educative experiences

        Sergio Álvarez Sánchez, María Laura Delgado Martín Árbol académico, Miguel Ángel Gimeno González, Teresa Martín García, Fernando Almaraz Menéndez, Camilo Ruiz Méndez Árbol académico

        págs. 599-602

        Artículo
      • The construction of identity of young people in an interconnected society

        Inés Ruiz Requies, Eduardo Fernández Rodríguez, José Miguel Gutiérrez Pequeño, Rocío Anguita Martínez Árbol académico

        págs. 603-610

        Artículo
      • Design and validation of an instrument to evaluate educational apps and creation of a digital repository

        Amaya Jareño, Erla Mariela Morales Morgado Árbol académico, Fernando Martínez Abad Árbol académico

        págs. 611-618

        Artículo
      • Digital competence in use: From DigComp 1 to DigComp 2

        Ana Pérez Escoda, Nieves González-Fernández-Villavicencio

        págs. 619-624

        Artículo
      • Media literacy for an inclusive knowledge society: International indicators

        Ana Pérez Escoda, Ana Castro Zubizarreta, Rosa García Ruiz, José Ignacio Aguaded Gómez Árbol académico

        págs. 625-630

        Artículo
      • Nurturing digital citizenship: Teachers and students facing digital competences

        Ana Pérez Escoda, Ana Iglesias Rodríguez, María Cruz Sánchez Gómez Árbol académico

        págs. 631-636

        Artículo
      • Mobile devices as learning tools: Present and prospective use by future professionals of education

        Blanca García Riaza, Ana Iglesias Rodríguez

        págs. 637-642

        Artículo
      • Methodological triangulation as a research strategy in educational innovation processes: case study of the blearning methology in the university context

        María Cruz Sánchez Gómez Árbol académico, Ana Iglesias Rodríguez, Antonio Víctor Martín García Árbol académico

        págs. 643-650

        Artículo
      • Teacher education research and the use of information and communication technologies

        Juan José Mena Marcos, Maria Asssunçao Flores Fernandes

        págs. 653-656

        Artículo
    • Teacher Education research and ICT

    • Gamification ecosystems

      • The use of wiki as a learning tool by pre-service Primary Education teachers: A pre-placement school study

        Luis María González Rodero

        págs. 729-734

        Artículo
      • Gamification ecosystems

        Miroslav Minovic, Milos Milovanovic, Francisco Gallego

        págs. 737-738

        Artículo
      • Gamifying research activity support system

        Shigeki Ohira, Saya Sugiura, Katashi Nagao

        págs. 739-746

        Artículo
      • Assessing engagement in an emotionally-adaptive applied game

        Boyan Bontchev, Dessislava Vassileva

        págs. 747-754

        Artículo
      • Designing game-like activities to engage adult learners in higher education

        Alberto Mora, Elena Planas, Joan Arnedo Moreno Árbol académico

        págs. 755-762

        Artículo
      • Design patterns for gamification of work

        Jakub Swacha, Karolina Muszynska

        págs. 763-770

        Artículo
      • Challenge-based gamification and its impact in teaching mathematical modeling

        Elvira G Rincón Flores, María Soledad Ramírez Montoya Árbol académico, Juan José Mena Marcos

        págs. 771-776

        Artículo
      • Perceived risks in Social Media use a longitudinal study among University students

        Heli Aramo Immonen, Jari J. Jussila, Ilona Ilvonen, Nina Helander

        págs. 777-780

        Artículo
    • Educational Innovation

    • New trends in Digital humanities

    • 7th International Workshop on Software Engineering for E-learning (ISELEAR’16)

    • Communication, Education and Health Promotion

      • Communication, Education and Health Promotion

        Juan José Igartua Perosanz Árbol académico

        págs. 1051-1052

        Artículo
      • The concept of health and the evaluation of Internet as a health information search tool of the youth of the Basque Country and Navarra

        María Milagros Ronco López, Lázaro Echegaray-Eizaguirre, Carmen Peñafiel Saiz

        págs. 1053-1058

        Artículo
      • Portrayal of diseases in medical TV fiction: The case of ‘Hospital Central’ (Telecinco, 2000-2012)

        Beatriz González de Garay Domínguez, Francisco Javier Frutos Esteban Árbol académico, Marta Cerezo Prieto, Irene del Arco Bóveda

        págs. 1059-1066

        Artículo
      • Development and validation of a digital literacy scale for teenagers

        Isabel Rodríguez de Dios, Juan José Igartua Perosanz Árbol académico, Alejandro González Vázquez

        págs. 1067-1072

        Artículo
      • Attitudes & effect of vocational School Students' Classroom Smartphone use in the Spanish Castilla-Leon Region

        Lifen Cheng, Alejandro López Iglesias

        págs. 1073-1080

        Artículo
    • Doctoral Consortium

    • Workshop: Designing collaborations: could design probes contribute to better communication between collaborators?


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de libro

Opciones de compartir

Opciones de entorno