InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
Giampaolo Chiappini
Nuray C. Dedeoglu
Barbara Jaworski
Fabrice Vandebrouck
Giorgos Psycharis
Maggy Schneider
|
Jean-Baptiste Lagrange, Maggy Schneider
Recherches en didactique des mathématiques, ISSN 0246-9367, Vol. 35, Nº 3, 2015, págs. 269-272
In Memoriam : Jean-Philippe Drouhard, professeur université de Buenos Aires (Argentine) 1956-2016
Jean-Baptiste Lagrange, Maggy Schneider
Recherches en didactique des mathématiques, ISSN 0246-9367, Vol. 35, Nº 3, 2015, págs. 401-402
A Functional Perspective on the Teaching of Algebra: Current Challenges and the Contribution of Technology
Jean-Baptiste Lagrange
International Journal for Technology in Mathematics Education, ISSN 1744-2710, Vol. 21, Nº. 1, 2014 (Ejemplar dedicado a: CADGME 2012), págs. 3-10
New representational infrastructures: broadening the focus on functions
Jean-Baptiste Lagrange
Teaching mathematics and its applications, ISSN 0268-3679, Vol. 33, Nº. 3, 2014, págs. 179-192
Anthropological Approach and Activity Theory: Culture, Communities and Institutions
Jean-Baptiste Lagrange
International Journal for Technology in Mathematics Education, ISSN 1744-2710, Vol. 20, Nº. 1, 2013 (Ejemplar dedicado a: Activity Theoretical Approaches to Mathematics Classroom Practices with the Use of Technology - Part 2), págs. 33-38
Activity Theoretical Approaches to Mathematics Classroom Practices with the Use of Technology.
Fabrice Vandebrouck, Giampaolo Chiappini, Barbara Jaworski, Jean-Baptiste Lagrange, Giorgos Psycharis
International Journal for Technology in Mathematics Education, ISSN 1744-2710, Vol. 19, Nº. 4, 2012, págs. 127-134
Teaching and learning about functions at upper secondary level: designing and experimenting the software environment Casyopee
Jean-Baptiste Lagrange
International journal of mathematical education in science and technology, ISSN 0020-739X, Vol. 41, Nº. 2, 2010, págs. 243-255
Usages de la technologie dans des conditions ordinaires: Le cas de la géométrie dynamique au collège
Jean-Baptiste Lagrange, Nuray C. Dedeoglu
Recherches en didactique des mathématiques, ISSN 0246-9367, Vol. 29, Nº 2, 2009, págs. 189-226
Jean-Baptiste Lagrange
International Journal for Technology in Mathematics Education, ISSN 1744-2710, Vol. 14, Nº. 2, 2007, págs. 87-94
Students working on models: an on-going experimentation in mathematics and chemistry
Jean-Baptiste Lagrange
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education / coord. por Ceneida Fernández Verdú , Salvador Llinares Ciscar , Ángel Gutiérrez Rodríguez , Núria Planas i Raig , Vol. 3, 2022 (Research Reports Ja – Se), ISBN 978-84-1302-177-5, págs. 107-114
Functions in technological environments: from multi-representations to connected workspaces
Jean-Baptiste Lagrange
Espacio de Trabajo Matemático: Cuarto Simposio Internacional ETM: del 30 de junio al 4 de julio de 2014, San Lorenzo de El Escorial, Madrid, España / Inés María Gómez Chacón (dir.) , Jesús Escribano (dir.), Alain Kuzniak (dir.), Philippe R. Richard (dir.) , 2015, ISBN 978-84-606-9475-5, págs. 317-334
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Documat. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados