Ir al contenido

Documat


Search and research [Recurso electrónico]: teacher education for contemporary contexts

Imagen de portada del libro Search and research [Recurso electrónico]

Información General

Resumen

  • El presente volumen está integrado por una recopilación de prácticas e investigaciones internacionales de formación docente centradas en la formación de profesores en la sociedad actual. Se basa en las diversas perspectivas educativas, los procedimientos de enseñanza, conocimiento y contextos sociales.

    Las secciones de este libro comprenden trabajos de investigación aceptados para su exposición en las XVIII Conferencia Bienal Internacional de Estudios de Profesores y Enseñanza (ISATT) que tendrá lugar del 3 al 7 de julio en Salamanca, España. Alrededor de 300 delegados de 57 países de todo el mundo y un gran Comité Científico de 80 colegas han contribuido académica y profesionalmente en favor de este evento.

    El tema principal de la conferencia es la búsqueda y la investigación. «Buscar» es la acción de mirar cuidadosamente a las personas, objetos y situaciones para encontrar algo escondido o descubrir algo más allá de lo ordinario. Esto es lo que los maestros hacen en sus clases y, sobre todo, la búsqueda representa sus esfuerzos para construir conocimiento profesional como resultado del desarrollo de la práctica cotidiana. La «investigación» es una investigación sistemática que pretende descubrir nuevos conocimientos y/o refutar teorías educativas, un proceso que suelen dar los educadores de profesores y de otros investigadores. El objetivo de esta 18ª conferencia ISATT es reunir tanto la «búsqueda» como la «investigación», conectando la práctica y la teoría (o praxis) con el propósito de ofrecer soluciones relevantes a los problemas reales de la clase.

    La intención central de esta obra es contribuir a fomentar el debate académico e informar sobre futuras trayectorias de enseñanza, fortalecer las líneas de investigación en la formación del profesorado y demostrar las oportunidades y limitaciones en nuestro ámbito. Su valor es el de destacar el lugar común en la investigación internacional que sirve para describir cómo el campo de la formación de maestros avanza en una sociedad cada vez más global.

    En general, los maestros, los educadores de educadores y los investigadores aprendan mediante procesos de comunicación eficaces, ya sea en interacciones personales/profesionales o en el uso de tecnologías digitales. Las interacciones conducen a la construcción de comunidades fuertes de estudiantes, que a su vez, conduce a la producción de conocimientos valiosos y mejores sobre el aprendizaje y la enseñanza.

    Con la próxima conmemoración de su 800 aniversario en el año 2018, la Universidad de Salamanca, como la decana de las españolas, se enorgullece en acoger la XVIII Conferencia Bienal de ISATT y apoyar el trabajo excepcional de muchos investigadores en el campo del Profesor Educación Investigador, editando la obra.

    Además, el Comité Organizador Local y el Comité Ejecutivo de ISATT esperan que experimente una lectura gratificante como resultado de sus contribuciones y conocimientos, tanto académicos como profesionales. Muchas gracias por brindarnos esta emocionante oportunidad de trabajar con usted. ¡Les damos la bienvenida a Salamanca un contexto verdaderamente histórico y a su vez contemporáneo!

Otros catálogos

  • Citas a capítulos: 8 Citas

Listado de artículos

    • The development of knowledge and understanding of teaching practices

      • The universe of supervision: an inclusive approach within the teacher training domain

        Elsa Morgado, Mário Cardoso, João Bartolomeu Rodrigues, Levi Leonido Fernandes da Silva

        págs. 7-15

        Artículo
      • Learning to be Practitioner Inquirers and Researchers: lessons from a Teacher Education Program

        Meher Rizvi

        págs. 17-25

        Artículo
      • The added value of encouraging morally courageous behavior via initial teacher education: insights from the Stories of Israeli Educators

        Roni Reingold, Lea Baratz

        págs. 27-35

        Artículo
      • Who can support me?: studying teacher leadership in a Hong Kong primary school

        Yuen-Shan Tse, Sally Wai-Yan Wan, Thomas Wing-Ki Lee, Wing-Ki Tsang, Vincent Kin-Chung Cheung, Ylena Yan Wong, Kelvin Shing-Pan Chong, Zachary Hon-Fung Ng, Ada Wing-Tung Wan

        págs. 37-53

        Artículo
      • Partnerships and relationships to support student teacher's self-regulated learning

        Lyn G. McDonald

        págs. 55-62

        Artículo
      • Manifestation the levels of teachers professional agency: toward a conceptual framework

        Khalil Gholami

        págs. 63-71

        Artículo
      • Perceived preparedness and teaching beliefs of differentiated instruction: from prospective teachers' perspective

        Sally Wai-Yan Wan

        págs. 73-100

        Artículo
      • Undergratuate degrees and basic education early years: a necessary interlocution in teacher education

        Joana Paulin Romanowski, Pura Lucia Oliver Martins, Simone Manosso Cartaxo

        págs. 101-110

        Artículo
      • págs. 111-118

        Artículo
      • Evaluation of the tutoring process with teachers in elementary schools in Mexico

        Juan Manuel Manzano Torres, Leonardo David Glasserman Morales, Juan José Mena Marcos

        págs. 119-127

        Artículo
      • Perspectives of teachers on the reputation of their profession in society

        Barbara Šteh, Jana Kalin, Renata Čepić

        págs. 129-137

        Artículo
      • Rethinking modeling in pre-service teacher education: implications for teacher educators

        Manuel Goizueta, Helena Montenegro, Francisco Rojas, María Paz González Vallejos

        págs. 139-147

        Artículo
      • Pedagogical confrontations as a lens for reflective practice in teacher education

        Wendy Moran, Robyn Brandenburg, Sharon McDonough

        págs. 149-158

        Artículo
      • What Counts as Expert Practice?: a Discursive Analysis of Experienced Teachers' Perceptions

        Marc Turu

        págs. 159-167

        Artículo
      • A narrative Inquiry Into Taiwanese Grade School Teachers' Practice of Chinese as a Foreign Language in the Philippines

        Chih-Pu Dai

        págs. 169-178

        Artículo
      • Studentship: beyond normative conceptions of civic education in Québec's ERC program

        Ilham Reda, Erin Reid

        págs. 179-187

        Artículo
      • Acknowledging complexity: teaching practices at the core

        Kathleen Feremans, Jan Elen, Ele Holvoet, Tim Christiaens

        págs. 189-197

        Artículo
      • U.S.-educated and Taiwan-educated Taiwanese Teachers of English: Capital and Agency

        Pei-Chia Liao

        págs. 199-208

        Artículo
      • Continuous teacher education: a study based on the phases and cycles elaborated by Huberman

        Alboni Marisa Dudeque Pianovski Vieira

        págs. 209-216

        Artículo
      • Modeling Changes in Teacher Efficacy during In-Service Professional Development in Trinidad and Tobago

        Sharon J. Jaggernauth

        págs. 217-225

        Artículo
      • The reflexive diaries of mentors in an induction program

        Carmen Gallego Domínguez, Paulino Murillo-Estepa, Carlos Marcelo García Árbol académico

        págs. 227-235

        Artículo
      • Building teacher professional identity strategies: discourse analysis of Teacher Training Course student's textual narratives (São Paulo/Brazil)

        Luciana Maria Viviani, Verónica Marcela Guridi, Elen Cristina Faht

        págs. 237-245

        Artículo
      • Student Teachers' Journey in Professionalism

        Birsen Tütüniş, Duygu Yalman

        págs. 247-258

        Artículo
      • Teaching as a discursive practice: new perspectives for teacher education

        Helena Montenegro

        págs. 259-267

        Artículo
      • Teachers' professional development in the context of a nation-wide project on reading literacy

        Bara Olga Marentič Požarnik, Fani Nolimal

        págs. 269-277

        Artículo
      • Teacher Learning with Assessment in Singapore: Classroom Assessment as Searching and Researching into Teaching

        Heng Jiang

        págs. 279-287

        Artículo
      • Mediation Learning in Classroom: a study with teachers and trainees

        Tatiane Lebre Dias, Sonia Regina Fiorim Enumo, Kelly Ambrosio Silveira

        págs. 289-298

        Artículo
      • The mediation of Philosophy subject matter: a comparative case study

        L. S. Agrati

        págs. 299-307

        Artículo
      • Investigating EFL Elementary Student Teachers' Development in a Professional Learning Practicum

        Chiou-hui Chou

        págs. 309-318

        Artículo
      • Utility of the professional diary to perfect teaching practice

        Paula Martín Gómez, María Luisa García Rodríguez Árbol académico

        págs. 319-327

        Artículo
      • Confronting the problem of embodiment in education

        Luiz Sanches Neto, Alan Ovens

        págs. 329-336

        Artículo
      • Influence of learning attitudes and task-based interactive approach on ESL-student satisfaction and perceived learning outcomes in a research methodology course

        Leah Li Echiverri, Keith Lane

        págs. 337-346

        Artículo
      • Peer enhancement of learning and teaching for teacher educators

        Jenene Burke, Margaret Plunkett, Boli Li

        págs. 347-356

        Artículo
      • Responsive teachers in inclusive practices

        Hafdís Guðjónsdóttir, Edda Óskarsdóttir, Jóhanna Karlsdóttir

        págs. 357-365

        Artículo
      • An attempt to study different forms of supportive roles in school based professional development: significant elements and similarities

        George Bagakis

        págs. 367-374

        Artículo
      • Thai Rural Science Teachers' Self-Perceptions about Efficacy, Confidence and Attitude toward STEM Education

        Siroj Srisarakorn, Chatree Faikhamta

        págs. 375-384

        Artículo
      • Knowing the pre-service teachers' beliefs in order to promote equity, inclusion and quality: validation of a scale on teachers' motivations (MTS)

        Andrea Ciani, Ira Vannini

        págs. 385-395

        Artículo
      • Emancipatory teaching practices in the understandings of Social Sciences teachers on a Diploma of Education programme

        Stephen Geofroy, Benignus Bitu, Dyann Barras, Samuel Lochan, Lennox McLeod, Lystra Stephens-James, Antoinette Valentine Lewis

        págs. 397-407

        Artículo
      • History curriculum and national identity: a search on teaching practices in Southern Italian School

        Loredana Perla, Viviana Vinci

        págs. 409-417

        Artículo
      • Narrative of experience from school physical education: the case of a Brazilian woman

        Luciana Venâncio

        págs. 419-427

        Artículo
      • Teacher' personal theories of knowledge development

        Riaz Hussain, Meher Rizvi

        págs. 429-436

        Artículo
      • From fetishism to narcissism: the ideological appeal of the policies for higher education in Brazil

        Rosimê da Conceição Meguins

        págs. 437-444

        Artículo
      • Secondary school teachers and their academic training: the opinion of its protagonists

        Iria Calleja Barcia, Margarita R. Pino Juste Árbol académico

        págs. 445-454

        Artículo
      • Primary school teachers' professional agency in the course of an in-service training programme

        Merja Kauppinen, Johanna Kainulainen, Päivi Hökkä, Katja Vähäsantanen

        págs. 455-464

        Artículo
      • Teacher collaboration and professional development: findings from a case study

        Maria Manuela Unas, Sandra Raquel Gonçalves Fernandes, Eusébio André Machado, Maria Assunção Flores

        págs. 465-473

        Artículo
      • School leadership: results from a case study at a teacher training school in Benguela province

        Marta Abelha, Justino Kayumbuka, Ana Sílvia Albuquerque, Eusébio André Machado

        págs. 475-483

        Artículo
      • Plotlines in preservice teachers' relationships with second language learners

        Stefinee Pinnegar, Celina Lay, Linda Turner, Jenna Granados, Sarah Witt

        págs. 485-493

        Artículo
      • Instructional collaborative practices: a Brazilian case study

        Ana Paula Bossler, Pedro Zany Caldeira

        págs. 495-504

        Artículo
      • "It is important to look into own practice": developing teacher education pedagogy in drama

        Ása Helga Ragnarsdóttir, Hafdís Guðjónsdóttir

        págs. 505-513

        Artículo
      • Am I a teacher educator?: search of self identity

        Manpreet Kaur

        págs. 515-523

        Artículo
      • Integrating Theory and Practice in Initial Teacher Education

        Maria Inês G. F. Marcondes de Souza, Vânia Finholdt Ângelo Leite, Rosane Karl Ramos

        págs. 525-533

        Artículo
      • The practicum model in Teacher Education studies of the University of Girona: connecting theory and practice

        Mariona Masgrau Juanola, Víctor López Ros, Josep M. Serra i Bonet, Margarida Falgàs Isern

        págs. 535-543

        Artículo
    • Teacher Education and competencies: social competencies, problem-solving competences, and pedagogical competencies

      • Initial training of future teachers of Secondary Education: an assessment of the pedagogical competences acquired

        Marcos Cabezas González Árbol académico, Sonia Casillas Martín Árbol académico

        págs. 547-556

        Artículo
      • Strengthening social competencies and problem solving competencies in the children: early interventions

        Anjali Shokeen

        págs. 557-565

        Artículo
      • Complex theorical construction about the evaluation indicators of the permanent training plan of the teacher of the IUTPC

        Katty Ramirez de Velásquez

        págs. 567-577

        Artículo
      • Development of professional skills on teaching practice: student teachers' and mentor teachers' views

        Hana Horká, Jana Kratochvílová

        págs. 579-590

        Artículo
      • The importance of resilience in beginning teachers

        Gloria Gratacós, Santiago Sastre Llorente, Inmaculada Rodríguez Gómez, Monika Ciesielkiewicz

        págs. 591-603

        Artículo
      • Function of teaching practices in the acquisition of professional knowledge

        Raquel Gómez Sánchez, María Luisa García Rodríguez Árbol académico, Juan José Mena Marcos

        págs. 605-614

        Artículo
      • Are researching skills taught in the practicum for the degree of early childhood education at Salamanca University?

        María Luisa García Rodríguez Árbol académico, Marta Franco

        págs. 615-624

        Artículo
      • Pre-service teachers' perspectives on their experience in a school-based Practicum: a mixed methods approach

        Ana María Pinto Llorente Árbol académico, Marcos Cabezas González Árbol académico, Sonia Casillas Martín Árbol académico

        págs. 625-635

        Artículo
      • Integrated strategy to investigate competence-based training and teacher development in Secondary and University education

        María Concepción Domínguez Garrido Árbol académico, Fuensanta Hernández Pina Árbol académico, Antonio María Medina Rivilla Árbol académico, Ernesto López Gómez, Vito José de Jesús Carioca, Fernando Ribeiro Gonçalves

        págs. 637-646

        Artículo
      • Providing the Competencies for the Future in University: a case Study

        Andron Daniela Roxana

        págs. 647-657

        Artículo
      • Pedagogic training disciplines of the Program for Teaching improvement in the post-graduation of the USP campus of Ribeirão Preto: challenges and possibilities

        Noeli Prestes Padilha Rivas, Glaucia Maria da Silva

        págs. 659-666

        Artículo
    • Engaging learning environments for sustainability of learning and teaching practices

      • Inclusive classroom: teacher-student relationships

        Outi Kyrö-Ämmälä, Suvi Lakkala, Tuija Turunen

        págs. 669-677

        Artículo
      • Advantages of extracurricular activities for rural environment students

        Margarita R. Pino Juste Árbol académico, Lucía Pumares Lavandeira

        págs. 679-687

        Artículo
      • Respondents to, or agents of, change?: teaching 'soft skills' in a school-university partnership project

        Michelle Ludecke

        págs. 689-699

        Artículo
      • Playing with LEGO-bricks as an innovative pedagogical tool at preuniversity and university levels for teaching urbanism

        Inmaculada Mohíno Sanz, Eloy Solís Trapero, José María Coronado Tordesillas Árbol académico

        págs. 701-727

        Artículo
      • Project-Based Learning: Three College Collaborative Learning Experiences

        Alicia de la Peña Portero, Nuria Mendoza Domínguez, Maria Teresa Lamas Castro

        págs. 729-736

        Artículo
      • Designing and Implementing Engaging Learning Environments: Kindergarten Teachers' Perceptions in three Chinese Societies

        Peng Xu, Haidan Liu, Jing Li, Beibei Shi

        págs. 737-746

        Artículo
      • Transforming Schooling Through Student Advocacy

        Bernie Neville

        págs. 747-754

        Artículo
      • Rube Goldberg machines and STEM education: a Brazilian case study

        Pedro Zany Caldeira, Ana Paula Bossler

        págs. 755-763

        Artículo
      • If two-thirds of classroom talk is still by the teacher: the kind of science teacher's talk and use of language during teaching for all learners in any science classroom

        Samuel Ouma Oyoo

        págs. 765-772

        Artículo
      • When attention to proficiency in, context of use and precision in use, and polysemy (nature of the science language) counts best during science teaching

        Samuel Ouma Oyoo

        págs. 773-780

        Artículo
      • Innovative field experiences in teacher education: an evaluation of sequential and parallel teaching by student teachers, mentors and pupils

        Mathea Simons Árbol académico, Marlies Baeten

        págs. 781-790

        Artículo
      • An Excel® application for calculus in Geomatics Engineering

        Carlos Enríquez Turiño, María Isabel Ramos Galán Árbol académico, Manuel López

        págs. 791-804

        Artículo
      • Worlds of Curriculum Making

        Eliza Pinnegar

        págs. 805-812

        Artículo
      • "Shared vision? It's not my business!": Hong Kong prospective teachers' perceptions of professional learning communities (PLC)

        Sally Wai-Yan Wan, Zachary Hon-Fung Ng, Yuen-Shan Tse, Alice Hoi-Yan Hui, Rita Hau-Kwan Lau, Ylena Yan Wong, Archie Chong-Kwai Yeung, Heidi Hoi-Ki Chan

        págs. 813-821

        Artículo
      • Prospective teachers' teaching beliefs about differentiated instruction in Hong Kong and Turkey

        Sally Wai-Yan Wan, Ruhan Karadag

        págs. 823-835

        Artículo
      • Jottings for the modernization of professional practices in the first stages of the training of mathematics teachers: a screening by nodes of praxeological configuration

        Juan Pablo Albadan Vargas

        págs. 837-845

        Artículo
      • Theory becomes practice in community: applying community of practice theory to doctoral education

        Özge Hacifazlioglu, Kate Olson, David Lee Carlson, Christopher Michael Clark

        págs. 847-854

        Artículo
      • Professional insertion as a reflexive process

        Helena Amaral da Fontoura, Filomena Maria de Arruda Monteiro

        págs. 855-862

        Artículo
      • Students' Perceptions of Online Cultural Exchanges

        Hsiao-fang Cheng

        págs. 863-870

        Artículo
      • Coaching in education: what are we talking about?

        Carmen González Valderas

        págs. 871-879

        Artículo
      • Storytelling and living praxis in the pre-service teacher classroom

        Brian Mundy

        págs. 881-892

        Artículo
      • The Attention-Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) in the school context

        Luís Oliveira, Marcelino Pereira, Teresa Medeiros, Ana María Serrano

        págs. 893-902

        Artículo
      • págs. 903-910

        Artículo
      • Could self-determined learning be a useful method to increase self-efficacy in mathematics and to reduce math anxiety

        Marcut Ioana Gabriela

        págs. 911-919

        Artículo
      • The DidaSco Project: a training program for the teachers' professional development

        Loredana Perla, Viviana Vinci, L. S. Agrati

        págs. 921-930

        Artículo
      • How and why classroom discourse can enhance students learning and achievement

        Pedro Zany Caldeira, Ana Paula Bossler

        págs. 931-939

        Artículo
      • What evaluates teachers in training and teacher in exercise of primary education about human nutrition?

        Juan-Carlos Rivadulla-López, María-Jesús Fuentes-Silveira, Cristina Martínez-Losada

        págs. 941-949

        Artículo
      • The Development of Beginning Chemistry Teachers' Understandings of and Ability to Translate the Nature of Science Within a PCK-Based NOS Program

        Surayot Supprakob, Chatree Faikhamta, Potjanart Suwanruji

        págs. 951-960

        Artículo
      • Developing STEM Teachers through both Informal and Formal Learning Experiences

        Donna Stokes, Paige Evans, Cheryl Craig

        págs. 961-971

        Artículo
      • Language and literacy development for English language learners: Exploring the potential of literacy events

        Jason Jay, Mike Richardson, Alessandro Rosborough, Brad Wilcox

        págs. 973-981

        Artículo
      • Building teacher professional identities: required knowledge according to Teacher Training Course student narratives (São Paulo/Brazil)

        Celi Rodrigues Chaves Dominguez, Valéria Cazetta, Luciana Maria Viviani, Josely Cubero, Fabiana Curtopassi Pioker Hara

        págs. 983-991

        Artículo
      • Changing teacher education scenario in India: issues and challenges

        Balwant Singh, Manpreet Kaur

        págs. 993-1002

        Artículo
    • Innovatives practices and ICT

      • Teachers' Digital Skills training by using the Educational Innovation based on Evidence methodology (EIBE)

        Celia Paola Sarango Lapo, Juan José Mena Marcos, María Soledad Ramírez Montoya Árbol académico

        págs. 1005-1014

        Artículo
      • Education, Cinema and Science Teacher Education Program: the right to gaze at the gaze of the camera

        Valéria Cazetta, Celi Rodrigues Chaves Dominguez, Fabiana Curtopassi Pioker Hara, Josely Cubero

        págs. 1015-1023

        Artículo
      • Use of Virtual Labs in Health Sciences Degrees

        Juan José Serrano Pérez Árbol académico, Isabel García Arnandis, Nicla Flacco, Lorena González García, Ana Pellín Carcelén, Carlos Romá-Mateo, Gonzalo Pérez-López, Alida Taberner-Cortés

        págs. 1025-1035

        Artículo
      • Can mobile devices help students improve their academic results?

        Laura Cabeza García Árbol académico, Daniel Alonso Martínez, Nuria González Álvarez, José Luis Godos Díez

        págs. 1037-1049

        Artículo
      • A proposal of indicators for assessing the digital competence of 12 year olds: a model adapted from DIGCOM 2.0

        Sonia Casillas Martín Árbol académico, Ana García-Valcárcel Muñoz-Repiso Árbol académico, Ana María Pinto Llorente Árbol académico, Luis María González Rodero, Verónica Basilotta Gómez-Pablos

        págs. 1051-1060

        Artículo
      • Diagnostic assessment of the conceptual knowledge of technology in future teachers of Early Childhood Education

        Sonia Casillas Martín Árbol académico, Marcos Cabezas González Árbol académico, Ana María Pinto Llorente Árbol académico

        págs. 1061-1070

        Artículo
      • Study on the personal indicators that influence the development of digital competence in primary education students

        Marta Martín del Pozo, Marcos Cabezas González Árbol académico

        págs. 1071-1080

        Artículo
      • Video games and higher education students from the Degree in Pedagogy: attitude towards collaborative learning with video games and other related variables

        Marta Martín del Pozo, Verónica Basilotta Gómez-Pablos, Ana García-Valcárcel Muñoz-Repiso Árbol académico

        págs. 1081-1091

        Artículo
      • Parallel Stories: Teachers and Facilitators in a Transformative Online Teacher Learning Community

        Jing Li, Xiaohong Yang, Cheryl Craig

        págs. 1093-1100

        Artículo
      • How to improve understanding using 3D objects in eBooks and augmented reality

        Rocio Ruiz Rodarte

        págs. 1101-1109

        Artículo
      • The reflective professor's training and the use of technology in education

        Tiago Bacciotti-Moreira

        págs. 1111-1118

        Artículo
      • What skills do I need to teach online?: Researching experienced teacher views of essential knowledge and skills in online pedagogy as a foundation for designing professional development for novice teachers

        Catherine McLoughlin, Maria Northcote

        págs. 1119-1129

        Artículo
      • págs. 1131-1139

        Artículo
      • The use of video during professional experience for initial teacher education

        Michael Cavanagh

        págs. 1141-1149

        Artículo
      • Knowledge pills skills as a resource of Learning in Blended Learning

        David Caballero Franco, Margarita Hernández Sánchez, Judith Martín Lucas, Sara Serrate González

        págs. 1151-1159

        Artículo
      • Free Flowing Content: unlocking the full potential for transitioning to e-learning at the institution scale

        Andrew Knox Cass, Mariia Kravchenko

        págs. 1161-1169

        Artículo

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de libro

Opciones de compartir

Opciones de entorno