Ir al contenido

Documat


La geometría del ángulo desde otro ángulo: una aproximación metodológica alternativa

  • Autores: Patricia Perry, Carmen Samper de Caicedo, Óscar Javier Molina Jaime, Leonor Camargo Uribe Árbol académico, Armando Echeverry
  • Localización: Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", ISSN-e 2340-714X, ISSN 1131-9321, Nº 82, 2012, págs. 41-56
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Referencias bibliográficas
    • Alsina, C. (2001). Why the professor must be a stimulating teacher?: Towards a new paradigm of teaching mathematics at university level. En...
    • de Villiers, M. (1986). The role of axiomatisation in mathematics and mathematics teaching. Stellenbosch: RUMEUS, University of Stellenbosch....
    • Duval, R. (2007). Cognitive functioning and the understanding of mathematical processes of proof. En P. Boero (Ed.), Theorems in schools:...
    • Goos, M. (2004). Learning mathematics in a classroom community of inquiry. Journal for Research in Mathematics Education, 35, 4, 258-291.
    • Graven, M. (2004). Investigating mathematics teacher learning within an in-service community of practice: The centrality of confidence. Educational...
    • Hanna, G. (1990). Some pedagogical aspects of proof. Interchange, 21(1), 6-13.
    • Healy, L. (2000). Identifying and explaining geometrical relationship: Interactions with robust and soft Cabri constructions. En T. Nakahara...
    • Herbst, P. (2002). Engaging students in proving: a double bind on the teacher. Journal for Research in Mathematics Education, 33(3), 176 -...
    • Mariotti, M.A. (2000). Introduction to proof: the mediation of a dynamic software environment. Educational Studies in Mathematics, 44, 25-53.
    • Martin, T., McCrone, S., Bower, M. y Dindyal, J. (2005). The interplay of teacher and student actions in the teaching and learning of geometric...
    • Mason, J. (2001). Mathematical teaching practices at tertiary level: Working Group report. En D. Holton (Ed.), The teaching and learning of...
    • Perry, P., Samper, C., Camargo, L., Echeverry, A. y Molina, Ó. (2007). Innovación en la enseñanza de la demostración en un curso de geometría...
    • Wilder, R. (1968). El método axiomático. En J. Newman (Ed.), Sigma. El mundo de las matemáticas (vol. 5, pp. 35-56). Barcelona: Ediciones...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno