A innovación aplicada á práctica docente debe levar aparellada unha mellora da calidade dos procesos de ensino-aprendizaxe. Así mesmo, debe contribuír a xerar un cambio real, continuado no tempo e susceptible de ser aplicado a distintos ámbitos. A innovación é, en definitiva, unha ferramenta máis para a mellora da docencia. Esta publicación recolle un total de 25 comunicacións e 14 pósters, elixidos entre os que foron expostos na referida Xornada. O abano é amplo, abórdanse maneiras de intervir na aula moi diferentes, dende a utilización das redes sociais para a mellora da competencia lingüística, a creación de curtametraxes para a aprendizaxe e a avaliación dos estudantes ou o recurso á simulación para mellorar a formación sanitaria. Algunhas destas metodoloxías innovadoras non poderán ser de aplicación en todas as materias, pero da súa presentación e comunicación ou lectura, todos poderemos aproveitar a lección de que é preciso moverse, que as cousas que se fan para un grupo de estudantes non van servir para os que teremos o vindeiro curso, e que a colaboración entre os docentes é unha aposta necesaria e imprescindible para a mellora da formación universitaria e, polo tanto, reverterá indefectiblemente no crecemento da sociedade que estamos a crear.
Diseño de una materia de máster para la docencia a distancia
Manuel Becerra, María-Isabel González-Siso
págs. 3-12
Robobo: la siguiente generación de robot educativo
Francisco Bellas Bouza , A. Prieto , Richard J. Duro Fernández
págs. 13-30
Mejora del aprendizaje de la operación y mantenimiento de equipos mediante el desarrollo de simuladores
págs. 31-48
Un concurso de cortos para el refuerzo pedagógico y la mejora de la participación del alumnado
Diego Fernández , Fidel Cacheda , Francisco Javier Nóvoa de Manuel , Víctor Carneiro
págs. 49-62
O whatsapp como ferramenta educativa de participación e de aprendizaxe da lingua galega e a súa didáctica
Estefanía Mosquera-Castro
págs. 63-80
“O cofre dos libros”: unha proposta de ensino-aprendizaxe de Literatura Infantil e Xuvenil a través de Twitter
María Montserrat Muriano Rodríguez
págs. 81-100
págs. 101-110
Incentivos para la participación activa del alumnado: experiencia en materias de contabilidad
María Jesús Rodríguez Gulías , Cristina Anido, María Flora Muíño Vázquez
págs. 111-123
Fomentando o respeto polo medioambiente e a reciclaxe en dous colectivos en risco de exclusión social a través do aprendizaxe-servizo
págs. 125-138
Desenvolvemento de competencias en estudantes implicados e non implicados nunha experiencia aprendizaxe-servizo
págs. 139-154
Protagonismo do alumnado e relevancia social: unha experiencia de aprendizaxe baseada en proxectos
Patricia Carballal Miñán, Iria Sobrino-Freire
págs. 155-168
Diseño y puesta en marcha de un proyecto de Aprendizaje y Servicio en Análisis Económico de las Organizaciones
págs. 169-182
págs. 183-192
págs. 193-206
UDC residuo cero. Calculadora online da pegada ecolóxica
Manuel Soto, Francisco-Alberto Varela-García
págs. 207-224
Experiencia de aprendizaje-servicio (ApS) solidario en el grado de Español: Estudios Lingüísticos y Literarios de la Universidad de A Coruña
Ana Veleiro Pérez
págs. 225-242
First Dates: el proyecto y la teoría
Fernando Agrasar-Quiroga, Luz Paz Agras, Zaida Garcia-Requejo
págs. 245-260
El aula como escenario de innovación docente 2.0
José Ramón Alonso Pereira, Enrique Manuel Blanco Lorenzo, Juan Antonio Caridad Graña, Antonio Santiago Río Vázquez
págs. 261-270
Mudando o enfoque: da sesión maxistral aos grupos cooperativos en Matemáticas Financeiras
Fernando DeLlano-Paz, Paulino Martínez Fernández
págs. 271-284
La aplicación del coaching en los procesos de aprendizaje
Manuel Martínez Carballo, Eduardo Guillén Solórzano
págs. 285-318
Aprendizaje cooperativo para la sensibilización en violencia de género
María Jesús Movilla Fernández, Carla Freijomil Vázquez, Sara Fernández Basanta, Carmen Coronado
págs. 319-329
Antecedentes de los talleres de arquitectura: una colaboración entre docentes
Amparo Casares-Gallego, Antonio Raya de Blas
págs. 331-350
Diseño de un proyecto para implementar la simulación como metodología didáctica en el Grado de Enfermería
Santiago Martínez Isasi, Natalia Sobrido Prieto, María Sobrido Prieto
págs. 351-360
Experiencia de aprendizaxe interdisciplinar entre estudantes de terapia ocupacional e odontoloxía, no deseño de sistemas de comunicación alternativos
Thais Pousada, Estíbaliz Jiménez Arberas, Emiliano Díez Villoria , Mónica Cano Rosás
págs. 361-376
The Big Plant Theory y otras metodologías dinamizadoras en grupos reducidos de dos materias de Fisiología Vegetal del grado en Biología
José Díaz Varela, Néstor Carrillo Barral, Ángeles Bernal
págs. 377-388
Laboratorio virtual para la adquisición de conceptos umbrales en ingeniería hidráulica
María Bermúdez Pita , Luis Cea, Jerónimo Puertas , Luis Pena Mosquera
págs. 391-393
O modelado e a simulación como recursos para a aprendizaxe
Paula-María Castro-Castro , Adriana Dapena , María José Pereira Sáez , Francisco Javier Vázquez Araujo
págs. 394-396
Uso de prácticas reales y virtuales para el uso de cuestionarios conceptuales en la Física Aplicada
Juan José Galán-Díaz, Margarita Martínez-Díaz , Ana María Rodríguez Pasandín, Ignacio Pérez Pérez
págs. 397-398
Modelos de información de la edificación (BIM) en la docencia de Arquitectura
Pepe Vázquez-Rodríguez, Dolores Otero Chans, Javier Estévez-Cimadevila , Félix Suárez-Riestra
págs. 399-401
Análisis del caso del modelo educativo de la Universidad Politécnica de Guanajuato desde una perspectiva de la responsabilidad social universitaria
Dolores Guadalupe Álvarez Orozco, José Felipe Ojeda Hidalgo, María Dolores Sánchez Fernández, María Magdalena Rodríguez
págs. 403-406
A promoción do deporte inclusivo como experiencia de Aprendizaxe- Servizo en Terapia Ocupacional
Thais Pousada
págs. 407-409
Responsabilidad Social: perspectiva del alumnado de Administración y Dirección de Empresas
María Dolores Sánchez Fernández, Martha Ríos Manríquez, María Magdalena Rodríguez, Valentín Alejandro Martínez Fernández
págs. 410-414
Análise dunha experiencia APS na Facultade de Ciencias
Manuel Pimentel Pereira, Elvira Sahuquillo
págs. 415-417
Elaboración y defensa de trabajos en el entorno de producción audiovisual mediante tutorías grupales
págs. 419-420
Interacción con empresas y casos prácticos reales en la docencia de la asignatura Movilidad Metropolitana y Terminales de Transporte
págs. 421-422
La materia “Geografía Física” del Grado en Biología: metodología activa de aprendizaje
Luisa Santos-Fidalgo, Ivana Mª Rivas Pérez
págs. 423-424
Aprendizaxe baseada en problemas en Xenética Molecular
Antón Vila-Sanjurjo, María Luisa Martínez Martínez, Ana Insua
págs. 425-426
De la Diplomatura al Grado en Logopedia. Influencia sobre las tasas de éxito y rendimiento en una asignatura obligatoria
Blanca Laffon, Vanessa Valdiglesias, Eduardo Pásaro
págs. 428-430
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados