Localización:Empoderando la docencia en la era digital: innovación, tecnología y renovación pedagógica / coord. por Olga Buzón-García, María del Carmen Romero García, 2024, ISBN 978-84-1170-924-8, págs. 982-999
López-Iñesta, E., García-Costa, D., Grimaldo, F. y Vidal-Abarca, E. (2019).
Analítica de datos de aprendizaje en un curso universitario de estadística con Read&Learn. En Investigación en Educación Matemática XXIII...
López-Iñesta, E., Forte, A, Sanz, M.T., Garcia-Costa, D., Botella, C., Rueda, S.,... y Grimaldo, F. (2020). ¿Cómo estudia nuestro alumnado?...
López-Iñesta, E., Sanz, M.T. y Garcia-Costa, D. (2019). Uso del análisis de datos en entornos de enseñanza-aprendizaje. Actas de las III Jornadas...
López-Iñesta, E., Sanz, M.T, Garcia-Costa, D., Queiruga-Dios, M.Á., Valenzuela, C., Herreros, D., Ángel, A y Grimaldo, F. (2021a). Herramientas...
López-Iñesta, E., Sanz, M.T., Garcia-Costa, D. y Grimaldo, F. (2021b). Investigación sobre los procesos de resolución de Problemas Aritméticos-Verbales...
Mason, B. J. y Bruning, R. (2001). Providing feedback in computer-based instruction: What the Research Tells Us. Class Research Report No....
McNamara, D. S. y Magliano, J. (2009). Toward a comprehensive model of comprehension. Psychology of learning and motivation, 51, 297–384.
Ministerio de Educación y Formación Profesional. (2020). TIMSS 2019. Estudio Internacional de Tendencias en Matemáticas y Ciencias. Informe...
NCTM (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM.
Nesher, P. (1992). “Solving multiplication word problems”. En: G. Leinhardt, R. Putnam y R. A. Hattrup (eds.). Analysis of Arithmetic for...
OECD. (2013). PISA 2012 Results. What students know and can do: Student performance in Mathematics, Reading and Science (Volume 1). OECD.
OECD (2019). Marco Teórico de Lectura. PISA 2018. https://www.educacionyfp.gob.es/inee/evaluaciones- internacionales/pisa/pisa-2018.html
Real decreto 157/2022, de 1 de març, por el que se establecen la ordenación y las enseñanzas mínimas de la Educación Primaria. Boletín Oficial...
Riley, M. S., y Greeno, J. G. (1988). Developmental analysis of understanding language about quantities of solving problems. Cognition &...
Romero, C., Ventura, S. y García, E. (2008) Data mining in course management systems: Moodle case study and tutorial. Computers & Education,...
Sanz, M.T., López-Iñesta, E., Garcia-Costa, D., y Grimaldo, F. (2020).
Measuring Arithmetic Word Problem Complexity through Reading Comprehension...
Shute, V. J. (2008). Focus on formative feedback. Review of Educational Research, 78, 153-189.
Smith, M. C., Mikulecky, L., Kibby, M. W., Dreher, M. J., & Dole, J. A. (2000).
What will be the demands of literacy in the workplace in the next millennium? Reading Research Quarterly, 35(3), 378-383. https://doi.org/10.1598/RRQ.35.3.3
Spencer, M., Fuchs, L. S., & Fuchs, D. (2020). Language-related longitudinal predictors of arithmetic Word problem solving: a structural...
Van der Kleij, FM, Feskens, RC y Eggen, TJ (2015). Efectos de la retroalimentación en un entorno de aprendizaje basado en computadora sobre...
Vergnaud, G. (1990). “La teoría de los campos conceptuales”. Reserches en Didáctique des Mathematiques, 10 (2,3), pp. 133-170.
Vergnaud, G. (1997). El niño, las matemáticas y la realidad. México: Trillas.
Verschaffel, L., Greer, B., y De Corte, E. (2000). Making sense of word problems. Lisse: Swets & Zeitlinger Publishers
Verschaffel, L., Schukajlow, S., Star, J., y Van Dooren, W. (2020). Word problems in mathematics education: A survey. ZDM–Mathematics Education,...
Vilenius ‐ Tuohimaa, PM, Aunola, K., y Nurmi, J. (2008). La asociación entre problemas matemáticos verbales y comprensión lectora. Psicología...