Ir al contenido

Documat


Exploring the Relationship Between Task, Teacher Actions, and Student Learning

  • Autores: Peter Sullivan, Doug M. Clarke, Barbara Clarke, Helen O'Shea
  • Localización: PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, ISSN-e 1887-3987, Vol. 4, Nº. 4, 2010, págs. 133-142
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Exploración de las Relaciones entre Tarea, Acciones del Profesor y Aprendizaje del Estudiante
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Examinamos las acciones que los profesores llevan a cabo para convertir tareas en oportunidades de aprendizaje. En este artículo comparamos las maneras en las que tres profesores convirtieron la misma tarea en actividades para la clase y la manera en que sus actividades de clase reflejan sus intenciones. Encontramos que los profesores hicieron lo que pretendían hacer, que esto estaba relacionado con su percepción de las matemáticas que estaban implicadas y que esta relación influyó directamente en las oportunidades de aprendizaje de los estudiantes. En el caso de dos profesores, la reducción en el potencial de la tarea parece deberse a su falta de confianza matemática.

    • English

      We are examining actions that teachers take to convert tasks into learning opportunities. In this paper, we contrast ways that three teachers convert the same task into lessons, and the way that their lessons reflect their intent. We found that the teachers did what they intended to do, that this was connected to their appreciation of the mathematics involved, and directly influenced the learning opportunities of the students. To the extent that the potential of the task was reduced, this seemed due to the lack of mathematical confidence in the case of two of the teachers

  • Referencias bibliográficas
    • Charalambous, C. Y. (2008). Mathematical knowledge for teaching and the unfolding of tasks in mathematics lessons: Integrating two lines of...
    • Christiansen, B., & Walther, G. (1986). Task and activity. In B. Christiansen, A. G. Howson, & M. Otte (Eds.), Perspectives on Mathematics...
    • Desforges, C., & Cockburn, A. (1987). Understanding the mathematics teacher: A study of practice in first schools. London: The Palmer...
    • Doyle, W. (1986). Classroom organisation and management. In M. C. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (pp. 392-431). New York:...
    • Hiebert, J., & Wearne, D. (1997). Instructional tasks, classroom discourse and student learning in second grade arithmetic. American Educational...
    • Stein, M. K., Grover, B. W., & Henningsen, M. (1996). Building student capacity for mathematical thinking and reasoning: An analysis of...
    • Sullivan, P., Mousley, J., & Zevenbergen, R. (2005). Planning and teaching mathematics lessons as a dynamic, interactive process. In H....
    • Tzur, R. (2008). A researcher perplexity: Why do mathematical tasks undergo metamorphosis in teacher hands? In O. Figueras, J. L. Cortina,...
    • Rojano, & A. Sepulveda (Eds.), Proceedings of the 32nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education...
    • Watson, A., & Sullivan, P. (2008). Teachers learning about tasks and lessons. In D. Tirosh & T. Wood (Eds.), Tools and resources in...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno