Ir al contenido

Documat


Connexions entre educació matemàtica i educació per a la sostenibilitat: definició d'un perfil de mestre de matemàtiques

  • Autores: Teresa Calabuig i Serra
  • Directores de la Tesis: Ángel Alsina i Pastells (dir. tes.) Árbol académico, Anna Maria Geli de Ciurana (dir. tes.) Árbol académico
  • Lectura: En la Universitat de Girona ( España ) en 2017
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Mercè Junyent i Pubill (presid.) Árbol académico, Rosa M. Medir i Huerta (secret.) Árbol académico, Núria Rosich Sala (voc.) Árbol académico
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Citizens with good mathematical knowledge will be better prepared to make social commitments and accept the social responsibilities presented by a changing and complex world. This thesis proposes to link mathematics education with education for sustainable development, a proposal that will provide the right tools to really make mathematics a discipline for life. In the study I define common areas for action and investigation in mathematics education and education for sustainability. The theoretical framework used to explore them encompasses the paradigm of complexity, a socio-cultural perspective on learning and realistic learning. The result is a compilation of 20 points that define a model teacher in mathematics education. These points indicate the skills, in line with education for sustainability criteria that a teacher should have to work in mathematics education Tenir una bona cultura matemàtica farà ciutadans més ben preparats per assumir el compromís i la responsabilitat socials que el món canviant i complex en què vivim necessita. Aquesta tesi es proposa de connectar l’educació matemàtica, concretament, amb l’educació per al desenvolupament sostenible, que ens dóna eines adequades perquè la matemàtica sigui verdaderament una disciplina per a la vida. En l’estudi he determinat espais d’acció i de recerca comuns entre l’educació matemàtica i l’educació per a la sostenibilitat. El marc teòric que m’ha servit per fer-ho és el paraigua del paradigma de la complexitat, la perspectiva sociocultural de l’aprenentatge i l’aprenentatge realista. El resultat és la redacció en 20 punts d’un perfil de mestre en educació matemàtica. Són 20 punts que indiquen en què ha d’estar capacitat un mestre per treballar l’educació matemàtica en connexió amb els criteris de l’educació per a la sostenibilitat


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de tesis

Opciones de compartir

Opciones de entorno