págs. 1-14
págs. 15-30
Innovación educativa: un reto profesional
Luis Balbuena Castellano
págs. 31-42
Drawing instruments: historical and didactical issues
Maria G. Bartolini Bussi
págs. 43-56
págs. 57-74
Transforming mathematics instruction in every elementary calssroom: using research as a basis for effective school practice
Patricia F. Campbell
págs. 75-84
págs. 85-100
Conceptualizing the professional development of teachers
Thomas J. Cooney
págs. 101-118
Ethnomathematics: where does it come from? and where does it go?
págs. 119-128
págs. 129-138
págs. 139-152
págs. 153-172
The Russian standards: problems and decisions
Victor Firsov
págs. 173-180
Highlights and shadows of current Japanese national curriculum of mathematics for secondary schools
Hiroshi Fujita
págs. 181-194
Issues in assessment: a never ending story
Peter W. Galbraith
págs. 195-214
A Sojourn in mathematics education
Solomon Garfunkel
págs. 215-220
págs. 221-232
págs. 233-250
págs. 251-256
Geoffrey Howson
págs. 257-270
págs. 271-290
págs. 291-302
págs. 303-322
Mathematics education and gender: a question of social shaping?
págs. 323-334
págs. 335-344
págs. 345-368
Programas de Doctorado e Investigación Académica: educación matemática en la universidad española
págs. 369-380
Siegbert Schmidt
págs. 381-396
págs. 397-412
págs. 413-426
págs. 427-442
págs. 443-462
Philosophy of mathematical education: a phenomenological approach
María Aparecida Biggiani-Bicudo
págs. 463-485
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados