En aquest treball presentem una proposta detallada per caracteritzar (definició,descriptors inivells de desenvolupament)la competència d’indagació. Es considera que hauria de ser una competència bàsica que l’alumnat podria començar adesenvolupar a l’etapa de Primària, seguir a l’Educació Secundària Obligatòria i a Batxillerat, ajustant-se llavors a la definició de competència d’investigació que proporciona el currículum d’aquesta etapa educativa. Aquesta caracterització pot ser utilitzada tant per orientar el disseny de pràctiques educatives basades en l’aprenentatge per indagació com per avaluar el desenvolupament de la competència de l’alumnat en la seva implementació.
In this work we present a detailed proposal to characterize (definition, descriptors and levels of development) inquirycompetence. It is considered that it should be a basic competencethat the students could start to develop from Elementary school level and Secondary Education level toHigh school level, in which level the competence fit to the definition of research competence thatthe curriculumof this educational levelprovides. This characterization can be used both to guide the design of educational practices based on inquiry learningandto assess the students’competence development in its implementation.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados