Leioa, España
Tras cuatro cursos académicos de implantación demetodologías activas en primer y segundo curso delGrado en Ingeniería Informática, hemos recogido laopinión tanto de los alumnos como de los profesores implicados en dicha implantación. En esteartículo mostramos el plan de implantación que seha seguido y el resultado del análisis realizado enbase a las respuestas recibidas por los participantes.Podemos concluir que se aprecia un interés encontinuar haciendo uso de metodologías activas enel tercer curso, concretamente en la especialidad deIngeniería del Software, aunque también seríaaplicable en las otras dos especialidades de latitulación, Ingeniería de Computadores y Computación.
During the last four academic years, several subjects corresponding to the first and second year ofthe Degree in Computer Science have been taughtby applying active methodologies according to apreviously established implementation plan. Lastyear, we gathered information about this experiencefrom the teachers and students involved in thosesubjects. In this article, we show the implementation plan followed and the obtained results thatreflect the opinion of students and teachers. Byanalyzing these results, we can conclude that activemethodologies should also be applied in the subjects corresponding to the Software Engineeringmajor, in the third year. However, this could be alsotrue for the other majors: Computer Engineeringand Computing.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados