Este trabajo describe y analiza la implantaci´on de un modelo de evaluaci´on parcial formativa online, por medio de cuestionarios de respuesta m´ultiple, en la asignatura de Algebra de primer curso del grado en ADE en el curso 2020-2021. Tras un encuadre ´ te´orico general, se describen tanto el propio proyecto como su recepci´on por parte de los estudiantes y los resultados obtenidos. Finalmente se proponen varias herramientas que permiten o facilitan la creaci´on de materiales de autoevaluaci´on para materias de car´acter cuantitativo en el entorno Moodle.
In this paper we present an online formative partial assessment model implemented in the academic year 2020-2021 with first year on-site students of the degree in Business Administration and Management (ADE) enrolled in Algebra. We have designed Moodle quizzes with multiple choice (single answer) questions. After a general model theoretical framework, we describe students’ participation and the results obtained. In addition, we propose several Moodle activities that can improve students’ self assessment in other quantitative subjects.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados