Yolanda Colom Torrens, Núria Rosich Sala
In recent decades, mathematics education has emphasized mathematical problem solving (NCTM, 2000), and with the introduction of skill-based learning for mathematics(Serramona, Burgués, 2013) this type of activity has gained even more importance. On the other hand, from a socio-cognitive approach, we know that knowledge in the classroom comes from the interaction with other pupils. In our study we investigate how secondary students with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) solve complex problems. The results show thatstudents with ADHD improve their mathematical competence in problem solving when working in pairs.
En les últimes dècades, l’educació matemàtica ha fet èmfasi en la resolució de problemes matemàtics (NCTM, 2000).
Amb la introducció de l’aprenentatge matemàtic per competències (Generalitat de Catalunya, 2013) encara s’ha donat més valor a aquest tipus d’activitat. D’altra banda, sabem, des d’un enfocament sociocognitiu, que la construcció de coneixements a l’aula es produeix en la interacció amb els altres. Al nostre estudi investiguem la resolució dels problemes complexos dels alumnes amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDHA) a secundària. Els resultats mostren com els estudiants amb TDHA treballant amb una parella milloren la seva competència matemàtica en la resolució de problemes entreballar de forma cooperativa.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados