Ir al contenido

Documat


Resumen de Resoldre no és aprendre: De la resolució a la competència matemàtica i de la vivenciació a l’abstracció i la generalització matemàtica

Josep Callís i Franco Árbol académico

  • català

    A través de la transcripció d’unes sessions de classe, l’article planteja la necessitat de transformar el procediment de transferència educativa en el qual es tinguin en compte la graduació de les diferents fases o etapes didàctiques que possibilitin l’abstracció i la generalització matemàtica. En aquest procés es posa una atenció especial en les fases de vivenciació i manipulació i en aquella en què la vivenciació pren una posició clau en aquest camí didàctic i que, sovint, malauradament no es té en compte a causa, fonamentalment, d’una falta de capacitació en aquesta tècnica educativa.

    Alhora, porta a la reflexió sobre la necessitat de plantejar situacions problemàtiques seqüencials per tal d’arribar a processos deductius o inductius que permetin la generalització de fenòmens i lleis, de manera que l’objectiu essencial en l’activitat matemàtica no és resoldre, sinó aprendre.

  • English

    Using a number of class transcripts, this article sets out the need for transformation of the educational transfer process, taking into account the graduation of the various learning phases that enable mathematical abstraction and generalization. Special emphasis is placed upon the experiential and manipulative stages, and the key role that experientialism plays in this learning process, which is unfortunately not always recognized due to a lack of teacher training in this area. It also aims to raise awareness of the need to set sequences of problems, in order to stimulate the deductive and inductive reasoning processes that allow for the generalization of mathematical phenomena and laws. Thus, the essential goal of mathematical activity is not to solve problems but to learn


Fundación Dialnet

Mi Documat