Inquiry-based science education has been the focus of many national and international programs in Europe in recent years as a way to develop students’ knowledge and skills, extend their science learning and develop employability skills. This paper explores the interrelation between learning aims, teaching strategies and assessment practices within the context of an inquiry framework. While learning aims and teaching strategies are often considered in tandem, the strategies for on-going evaluation of the student learning are often only considered at the end of the process.keywords: Assessment, inquiry-based science education, employability skills.
L’educació científica basada en la indagació ha estat el centre d’atenció de molts programes nacionals i internacionals a Europa en els últims anys com a forma de desenvolupar els coneixements i les habilitats dels estudiants, ampliar-ne els coneixements científics i desenvolupar habilitats d’ocupabilitat. Aquest article explora la interrelació entre objectius d’aprenentatge, estratègies d’ensenyament i pràctiques d’avaluació en el context d’un marc d’indagació. Tot i que els objectius d’aprenentatge i les estratègies d’ensenyament sovint es consideren un tàndem, les estratègies per a l’avaluació continuada de l’aprenentatge de l’estudiant només es consideren al final del procés.paraules clau: Avaluació, educació científica basada en la indagació, habilitats d’ocupabilitat.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados