Ir al contenido

Documat


Inquiry and its assessment: lessons learnt from research and practice

    1. [1] Dublin City University

      Dublin City University

      Irlanda

  • Localización: Educació Química. EduQ, ISSN-e 2013-1720, ISSN 2013-1755, Nº. 23, 2017, págs. 15-23
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • La indagació i la seva avaluació: lliçons apreses des de la investigació i la pràctica
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Inquiry-based science education has been the focus of many national and international programs in Europe in recent years as a way to develop students’ knowledge and skills, extend their science learning and develop employability skills. This paper explores the interrelation between learning aims, teaching strategies and assessment practices within the context of an inquiry framework. While learning aims and teaching strategies are often considered in tandem, the strategies for on-going evaluation of the student learning are often only considered at the end of the process.keywords: Assessment, inquiry-based science education, employability skills.

    • català

      L’educació científica basada en la indagació ha estat el centre d’atenció de molts programes nacionals i internacionals a Europa en els últims anys com a forma de desenvolupar els coneixements i les habilitats dels estudiants, ampliar-ne els coneixements científics i desenvolupar habilitats d’ocupabilitat. Aquest article explora la interrelació entre objectius d’aprenentatge, estratègies d’ensenyament i pràctiques d’avaluació en el context d’un marc d’indagació. Tot i que els objectius d’aprenentatge i les estratègies d’ensenyament sovint es consideren un tàndem, les estratègies per a l’avaluació continuada de l’aprenentatge de l’estudiant només es consideren al final del procés.paraules clau: Avaluació, educació científica basada en la indagació, habilitats d’ocupabilitat.

  • Referencias bibliográficas
    • Bell, B.; coWiE, B. (2001). «The char-acteristics of formative assessment in science educa-tion». Science Education, vol. 85, No. 5, p. 536-553.
    • BlacK, P.; Wiliam, D. (1998). «As-sessment and classroom learning». Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, vol. 5, No....
    • Harlen, W. (2013). Assessment & in- quiry-based science education:Issues in policy and practice. Trieste: Global Network of Science Academies.
    • Harlen, W.; Allende, J. (2006). Report of the working group on interna-tional collaboration in the evaluation of inquiry-based science education...
    • Kelly, R.; mclouGhlin, E.; finlayson, O. E. (2016). «Analysing stu- dent written solutions to investigate if problem solving processes are...
    • Lovatt, J.; finlayson, O. (2013). «Investigating the transition into third level science: identifying a student profile». Chemistry Education...
    • Osborne, J.; dillon, J. (2008). Science education in Europe: Critical reflections. London: Nuffield Foundation.
    • Potgieter, M.; acKErmann, M.; flETchEr, L. (2010). «Inaccuracy of self-evaluation as additional variable for prediction of students at risk...
    • Rocard, M. (2007). Science education now: A renewed pedagogy for the future of Europe. Report EU22-845. Brussels: European Commission.

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno