Ir al contenido

Documat


Experiencias con Repositorios Institucionales de Recursos Educativos: Del Libre Acceso a las Secuencias Guiadas de Aprendizaje

  • Autores: María de las Mercedes Gómez Albarrán Árbol académico, Marco A. Gómez-Martín Árbol académico, Alberto Díaz Esteban Árbol académico, Luis Hernández Yáñez Árbol académico, Almudena Ruiz Iniesta Árbol académico
  • Localización: Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje: IEEE-RITA, ISSN 1932-8540, Vol. 6, Nº. 2, 2011, págs. 80-86
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Experiences with Institutional Repositories of Educational Resources: From Free Access to Knowledge Controlled Learning Paths
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • The Virtual Campus of the Complutense University of Madrid has been used to deploy an institutional repository of educational resources that promotes the active learning of CS1-liked subjects. This paper presents the evolution of this repository, from a first version where students could freely access to any resource to a more sophisticated version where the access to resources is guided by the knowledge of the student.


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno