Ir al conteni
d
o
B
uscar
R
evistas
T
esis
Libr
o
antiguo
Co
n
gresos
A
u
tores
Ayuda
Cambiar idioma
Idioma
català
Deutsch
English
español
euskara
français
galego
italiano
português
română
Cambiar
Comprensión del concepto de serie numérica a través del modelo de Pirie y Kieren
Autores:
Myriam Codes Valcarce
,
María Laura Delgado Martín
,
María Teresa González Astudillo
,
María Consuelo Monterrubio Pérez
Localización:
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas,
ISSN-e
2174-6486,
ISSN
0212-4521, Vol. 31, Nº 3, 2013,
págs.
135-154
Idioma:
español
DOI
:
10.5565/rev/ec/v31n3.963
Enlaces
Texto completo
1
2
Dialnet Métricas
:
3
Citas
Referencias bibliográficas
BAGNI, G. T. (2005). Infinite series from history to mathematics education. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, June....
CODES, M. (2010). Análisis de la comprensión de los conceptos de serie numérica y su convergencia en estudiantes de primer curso de universidad...
CODES, M., M. T. GONZÁLEZ, L. DELGADO y M. C. MONTERRUBIO (2012). Growth in understanding the concept of infinite series: a glance through...
GÓMEZ-CHACÓN, I. M. (2000). Affective influences in the knowledge of mathematics. Educational Studies in Mathematics, 43(2), pp. 149-168.
GONZÁLEZ-MARTÍN, A. S. (2010). The concept of series: teachers' conceptions and teaching practices. Proceedings of the 34th Conference...
GONZÁLEZ-MARTÍN, A. S. y M. CAMACHO (2004). Legitimization of the graphic register in problem solving at the undergraduate level. The case...
GONZÁLEZ-MARTÍN, A. S., E. NARDI E I. BIZA (2011). Conceptually-driven and visually-rich tasks in texts and teaching practice: the case of...
KIDRON, I. (2002). Concept definition, concept image, and the notion of infinite sum in old and new environments. En: A. D. Cockbrun y E....
KIDRON, I., N. ZEHAVI y E. OPENHAIM (2001). Teaching the limit concept in a CAS environment: students' dynamic perceptions and reasoning....
KYRIAKIDES, A. O. (2010). Engaging everyday language to enhance comprehension of fraction multiplication. En: V. Durand-Guerrier, S. Soury-Lavergne...
MANU, S. S. (2005). Growth of mathematical understanding in a bilingual context: analysis and implications. En: H. L. Chick y J. L. Vincent...
MARTIN, L. C. (2008). Folding back and the dynamical growth of mathematical understanding: Elaborating the Pirie-Kieren Theory. The Journal...
MARTIN, L. C. y S. PIRIE (2003). Making images and noticing properties: The role of the computer in mathematical generalisation. Mathematics...
PIRIE, S. (1988). Understanding - Instrumental, relational, formal, intuitive⋯, How can we know? For the Learning of Mathematics, 8(3), pp....
PIRIE, S. y T. KIEREN (1989). A recursive theory of mathematical understanding. For the Learning of Mathematics, 9(3), pp. 7-11.
PIRIE, S. y T. KIEREN (1992). Creating constructivist environments and constructing creative mathematics. Educational Studies in Mathematics,...
PIRIE, S. y T. KIEREN (1994). Growth in mathematical understanding: How can we characterize it and how can we represent it? Educational Studies...
WALTER, J. y S. GIBBONS (2010). Student Problem-Solving Behaviors: Traversing the Pirie-Kieren Model for Growth of Mathematical Understanding....
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Mi Documat
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
©
2008-2025
Fundación Dialnet
· Todos los derechos reservados
Accesibilidad
Aviso Legal
Coordinado por:
I
nicio
B
uscar
R
evistas
T
esis
Libr
o
antiguo
A
u
tores
Ayuda
R
e
gistrarse
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar