Ir al conteni
d
o
B
uscar
R
evistas
T
esis
Libr
o
antiguo
Co
n
gresos
A
u
tores
Ayuda
Cambiar idioma
Idioma
català
Deutsch
English
español
euskara
français
galego
italiano
português
română
Cambiar
La resolución de problemas, tecnología y comprensión del concepto de integral definida
Autores:
Matías Camacho Machín
,
Luz Manuel Santos Trigo
, Ramón Depool Rivero
Localización:
Uno: Revista de didáctica de las matematicas
,
ISSN
1133-9853,
Nº. 63, 2013
,
págs.
50-68
Idioma:
español
Texto completo no disponible
(Saber más ...)
Referencias bibliográficas
ARTIGUE, M. (2002): «Learning mathematics in a CAS environment: The genesis of a reflection about instrumentation and de dialectics between...
CAMACHO, M.; DEPOOL, R. (2003): «Un estudio gráfico y numérico del cálculo de la Integral Definida utilizando el Programa de Cálculo Simbólico...
CAMACHO, M.; DEPOOL, R.; SANTOSTRIGO, L.M. (2010): «Students’ use of DERIVE software in comprehending and making sense of definite integral...
CHICK, H., y otros (2001): Proceedings of the 12th ICMI study conference the future of the teaching and learning of algebra. Melbourne. The...
CUOCO, A. (2002): «Thoughts on reading Artigue’s ‘Learning mathematics in a CAS environment’». International Journal of Computers for Mathematical...
DRIJVERS, P. (2002): «Learning mathematics in a computer algebra environment: Obstacles are opportunities». ZDM, núm. 34(5), pp. 221-228.
DUVAL, R. (1993): «Registres de représentation sémiotique et fonctionnement cognitif de la pensée». Annales de Didactique et de Science Cognitives,...
GOLDIN, G.A. (1998) : «Representations, learning, and problem solving in mathematics». Journal of Mathematical Behavior, núm. 17(2), pp. 137-165.
GUIN, D.; TROUCHE, L. (1999): «The complex process of converting tools into mathematical instruments: the case of calculators». International...
GUIN, D.; TROUCHE, L. (2002): «Mastering by the teacher of the instrumental genesis in CAS environments: Necessity of instrumental orchestrations»....
HEID, K.M. (2002): «How theories about the learning and knowing of mathematics can inform the use of CAS in school mathematics: One perspective»....
HOLTON, D. (Ed.) (2001): The Teaching and Learning of Mathematics at University Level: An ICMI Study. Dordrecth. Kluwer.
KING, K.; HILLEL, J.; ARTIGUE, M. (2001): «Technology. A working group report», en HOLTON, D. (ed.): The Teaching and Learning of Mathematics...
RABARDEL, P. (1995) : Les hommes et les technologies, approche cognitive des instruments contemporains. Oaris. Armand Colin.
RUTHVEN, K. (2002): «Instrumenting mathematical activity: Reflections on key studies of the educational use of computer algebra systems»....
SANTOS, M. (2000): «The Use of representations as a Vehicle to Promote Students’ Mathematical Thinking in Problem Solving». The International...
THOMPSON, P.W.; SALDANHA, L.A. (2003): «Fractions and multiplicative reasoning», en KILPATRICK, J.; MARTIN, W.G.; SCHIFTER, D. (eds.): A research...
THURSTON, W.P. (1994): «On proof and progress in mathematics». Bulletin of the American Mathematical Society, núm. 30(2), pp. 161-177.
TROUCHE, L. (2005): «An instrumental approach to mathematics learning in symbolic calculator environment», en GUIN, D.; RUTHVEN, K.; TROUCHE,...
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Mi Documat
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Facebook
Twitter
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
©
2008-2024
Fundación Dialnet
· Todos los derechos reservados
Accesibilidad
Aviso Legal
Coordinado por:
I
nicio
B
uscar
R
evistas
T
esis
Libr
o
antiguo
A
u
tores
Ayuda
R
e
gistrarse
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar