Ir al contenido

Documat


La resolución de problemas, tecnología y comprensión del concepto de integral definida

  • Autores: Matías Camacho Machín Árbol académico, Luz Manuel Santos Trigo Árbol académico, Ramón Depool Rivero
  • Localización: Uno: Revista de didáctica de las matematicas, ISSN 1133-9853, Nº. 63, 2013, págs. 50-68
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Referencias bibliográficas
    • ARTIGUE, M. (2002): «Learning mathematics in a CAS environment: The genesis of a reflection about instrumentation and de dialectics between...
    • CAMACHO, M.; DEPOOL, R. (2003): «Un estudio gráfico y numérico del cálculo de la Integral Definida utilizando el Programa de Cálculo Simbólico...
    • CAMACHO, M.; DEPOOL, R.; SANTOSTRIGO, L.M. (2010): «Students’ use of DERIVE software in comprehending and making sense of definite integral...
    • CHICK, H., y otros (2001): Proceedings of the 12th ICMI study conference the future of the teaching and learning of algebra. Melbourne. The...
    • CUOCO, A. (2002): «Thoughts on reading Artigue’s ‘Learning mathematics in a CAS environment’». International Journal of Computers for Mathematical...
    • DRIJVERS, P. (2002): «Learning mathematics in a computer algebra environment: Obstacles are opportunities». ZDM, núm. 34(5), pp. 221-228.
    • DUVAL, R. (1993): «Registres de représentation sémiotique et fonctionnement cognitif de la pensée». Annales de Didactique et de Science Cognitives,...
    • GOLDIN, G.A. (1998) : «Representations, learning, and problem solving in mathematics». Journal of Mathematical Behavior, núm. 17(2), pp. 137-165.
    • GUIN, D.; TROUCHE, L. (1999): «The complex process of converting tools into mathematical instruments: the case of calculators». International...
    • GUIN, D.; TROUCHE, L. (2002): «Mastering by the teacher of the instrumental genesis in CAS environments: Necessity of instrumental orchestrations»....
    • HEID, K.M. (2002): «How theories about the learning and knowing of mathematics can inform the use of CAS in school mathematics: One perspective»....
    • HOLTON, D. (Ed.) (2001): The Teaching and Learning of Mathematics at University Level: An ICMI Study. Dordrecth. Kluwer.
    • KING, K.; HILLEL, J.; ARTIGUE, M. (2001): «Technology. A working group report», en HOLTON, D. (ed.): The Teaching and Learning of Mathematics...
    • RABARDEL, P. (1995) : Les hommes et les technologies, approche cognitive des instruments contemporains. Oaris. Armand Colin.
    • RUTHVEN, K. (2002): «Instrumenting mathematical activity: Reflections on key studies of the educational use of computer algebra systems»....
    • SANTOS, M. (2000): «The Use of representations as a Vehicle to Promote Students’ Mathematical Thinking in Problem Solving». The International...
    • THOMPSON, P.W.; SALDANHA, L.A. (2003): «Fractions and multiplicative reasoning», en KILPATRICK, J.; MARTIN, W.G.; SCHIFTER, D. (eds.): A research...
    • THURSTON, W.P. (1994): «On proof and progress in mathematics». Bulletin of the American Mathematical Society, núm. 30(2), pp. 161-177.
    • TROUCHE, L. (2005): «An instrumental approach to mathematics learning in symbolic calculator environment», en GUIN, D.; RUTHVEN, K.; TROUCHE,...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno