Localización:Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, ISSN-e 2174-6486, ISSN 0212-4521, Vol. 23, Nº 1, 2005, págs. 81-96
DUVAL, R. (1993). Registres de représentation sémiotique et fonctionnement cognitif de la pensée, Annales de Didactique et de Sciences Cognitives,...
DUVAL, R. (1995). Sémiosis et Penseé Humaine. Registres sémiotiques et apprentissages intellectuels. Neuchatel: Peter Lang.
EISENBERG, T. y DREYFUS, T. (1991). On the Reluctance to Visualize in Mathematics, en Zimmermann, W. y Cunnigham, S. (ed.). Visualization...
GARBIN, S. (1998). «Esquemas conceptuales e incoherencias de estudiantes de bachillerato en relación con el concepto de infinito actual contextualizado...
GOLDIN, G. A. (2000). A Scientific Perspective on Structured, Task-Based Interviews in Mathematics Education Research, en Kelly, A. E. y Lesh,...
GONZÁLEZ-MARTÍN, A. S. (2002). «Dificultades, obstáculos y errores en el aprendizaje del concepto de integral impropia» Tesis. Universidad...
GONZÁLEZ-MARTÍN, A. S. y CAMACHO, M. (2002a). The improper integral. An exploratory study with First-Year University students, Proceedings...
GONZÁLEZ-MARTÍN, A. S. y CAMACHO, M. (2002b). The comprehension of the concept of improper integral in Mathematics students: representation...
GONZÁLEZ-MARTÍN, A. S. y CAMACHO, M. (2004). What is students’ actual understanding about improper integration? International Journal of Mathematical...
HITT, F. (2000a). Construcción de conceptos matemáticos y de estructuras cognitivas, segunda versión del artículo presentado en el Working...
HITT, F. (2000b). El concepto de infi nito: obstáculo en el aprendizaje de límite y continuidad de funciones, Matemática Educativa: Aspectos...
MONAGHAN, J., JOHNSON, P., BERRY, J. y MAULL, W. (1999). Routine questions and examination-performance. Proceedings of the 23rd International...
ORTON, A. (1983). Students’ understanding of integration, en Educational Studies in Mathematics, 14(1), pp. 1-18. Holanda.
RASSLAN, S. y TALL, D. (2002). Definitions and images for the definite integral concept, en Cockburn y Nardi, (eds.). Proceedings of the 26th...
SCHNEIDER, M. (1991). Un obstacle épistémologique soulevé par des «découpages infinis» des surfaces et des solidez. Recherches en Didactique...
SOCAS, M. (2001). Investigación en didáctica de la matemática vía modelos de competencia. Un estudio en relación con el lenguaje algebraico....
TALL, D. (1992a). Students’ Diffi culties in Calculus, Plenary presentation in Working Group 3, ICME. Québec.
TALL, D. (1992b). The transition to Advanced Mathematical Thinking: Functions, Limits, Infinity and Proof, en Grouws, D. A. (ed.). Handbook...
TALL, D. (1994). Understanding the Processes of Advanced Mathematical Thinking, invited ICMI lecture at the International Congress of Mathematicians....