, María Lourdes Gutiérrez Carrillo (coord.), María Martínez Rojas (coord.)
, Elisabet Suárez Vargas (coord.)The professional career of technical architecture is under discussion in Spanish universities that offer this academic degree
María Luisa Collado López, José Manuel Gandía Romero
págs. 1-11
Integration of Sustainable Development Goals into the Technical Architecture degree
María José Ruá Aguilar
, Joaquín Ángel Martínez Moya, Angel M. Pitarch Roig, Lucía Reig Cerdá
págs. 12-20
Internationalization information tools in the School of Building Engineering of the University of Granada
Ana Martínez Vela
págs. 21-29
Professional retraining for Building Engineers in Sustainability and Circular Economy
Jesús González Arteaga, Nelia Valverde Gascueña, Juan Pedro Ruiz Fernández, David Valverde Cantero
págs. 30-39
Formación dual universitaria: revisión de experiencias pioneras en la Comunidad Autónoma Vasca
págs. 40-48
Sustainability-based analysis of deontological codes in technical architecture
Aleix Alva, Montserrat Bosch González
págs. 49-58
Towards an integrated management of heritage: the town of Khenguet Sidi Nadji between reality and preojection
Maher Bouchachi Brihmouche, Antonio Jiménez Delgado
págs. 59-65
Survey and analysis of the mobility of students of Technical Architecture in La Laguna
Ruth Pino Suárez
págs. 66-76
La titulación de Arquitectura Técnica de A Coruña tras medio siglo de formación
Juan Luis Pérez Ordóñez
, Susana Robles Sánchez, Sindy Seara Paz, Carlos Losada Pérez, Marta Benítez García 
págs. 77-86
The Education in Technical Architecture. 50 years of the school
María Luisa Collado López
págs. 87-95
Experiencia de un posgrado en BIM management en la universidad pública
Inmaculada Oliver Faubel, Alberto Cerdán Castillo, Begoña Fuentes Giner, Juan Luis Pérez Ordóñez 
págs. 96-106
Estudios simultáneos entre los Grados en Ingeniería de Edificación y en Ingeniería Civil de la Universidad Católica de Murcia
págs. 107-113
Integración de competencias de sostenibilidad y de los Objetivos de Desarrollo Sostenible en el Grado en Arquitectura Técnica: El proyecto JOIN-RISe
Javier Garabito López, Francisco Fiol Oliván
, Carmelo Muñoz Ruipérez, Verónica Calderón Carpintero
, Lourdes Alameda Cuenca Romero, Sara Gutiérrez González 
págs. 114-121
Modification of the ECI/3855/2007 Order. An opportunity after the Act for the University System and the Decree 822/2021
Juan Manuel Santiago Zaragoza
, María Segarra Cañamares, Fabián García Carrillo
págs. 122-130
On the affinity of three degrees "Building", "Architecture studies" and "Civil Engineering" at the University of Granada
Juan Manuel Santiago Zaragoza
, Emilio Gómez Cobos, Fabián García Carrillo
págs. 131-140
The Renewal of the Study Plan of the Degree in Building of the Higher Technical School of Building Engineering of the UGR
Fabián García Carrillo, Emilio Gómez Cobos, Juan Manuel Santiago Zaragoza 
págs. 141-148
Case study of energy demand in near-zero energy houses and houses under the passivhaus standard
Carolina Piña Ramírez, Victoria Santiago Rasilla, Roberto Vidales Barriguete, Alejandra Vidales Barriguete
, Patricia Aguilera Benito
págs. 149-156
New ways of teaching and learning in architectural design
Graziella Bernardo, Luis Palmero Iglesias
págs. 158-167
Antonio Serrano Jiménez, María Martín Morales
, Gloria Maria Cuenca Moyano, Paula Matilde Esquivias Fernández, María Martínez Rojas 
págs. 168-176
Teaching passive design strategies and sustainability in construction by using BIM and project-based learning
Susana Hormigos Jiménez, Francesc Masdeu, Joan Muñoz, Cristian Carmona, Gabriel Antonio Horrach Sastre
págs. 177-186
Systemic approach for management of project complexity. The role of the discipline of Architectural Technology in university education
Cristiana Cellucci
págs. 187-197
Challenges in the transition towards courses focused on project-based learning
Blas Echebarría Domínguez
, Inma Rodríguez Cantalapiedra
, Joan Josep Rodríguez Jordana
págs. 198-206
Use of digital and physical twins of construction details to improve spatial understanding of architecture in building engineering and technical architecture subjects
Adela Rueda Márquez de la Plata, María Pérez Sendín, Pablo Alejandro Cruz Franco
págs. 207-216
Application of new technologies augmented reality (AR) and virtual reality (VR) to the teaching of technical subjects in systems.
Pablo Alejandro Cruz Franco, Elena Gómez Bernal, Adela Rueda Márquez de la Plata
págs. 217-225
Theoretical-practical training in safety at work at height for students of the degree in Building Engineering: the experience of the UCAM
Francisco José Martínez Montesinos, José Enrique Segura Valera, Nuria Rosa Roca
págs. 226-234
Case study based on experimental work in Building Materials subject
F. Masdeu, G. Horrach, J. Muñoz, C. Carmona, S. Hormigos
págs. 235-243
Entre investigación y docencia: registro de valores patrimoniales y medioambientales en la arquitectura de Jujol
Jesús Esquinas Dessy, Juan Mercadé Brulles, Felipe Buill, Isabel Zaragoza
págs. 244-253
Obstáculos de la enseñanza en el área de conocimiento de Construcciones Arquitectónicas
Carmen Campra García de Viguera, Antonio Jiménez Delgado, Asunción Menargues Marcilla
págs. 254-262
Acquisition of professional competences applying problem-based learning methodology in the subject: “Seminario de Laboratorio de Materiales”
Javier Puentes Mojica, Gonzalo Barluenga Badiola, Irene Palomar Herrero
págs. 263-270
págs. 271-274
Teaching outside the classroom. The case of the School of Architecture and Cultural Heritage in Syracuse
Paola Barbera, Maria Rosaria Vitale, Stefania de Medici, Caterina F. Carocci
págs. 275-283
STEAM como metodología pedagógica innovadora en la educación superior delgrado de Arquitectura Técnica de la Universidad de Burgos: Procesos de enseñanza- aprendizaje, realidad, formación y experiencia.
Carmelo Muñoz Ruipérez, Alba Rodrigo Bravo, Francisco Fiol Oliván
, Javier Garabito López, Marina Muñoz Arranz
págs. 284-291
Trabajo Final de Grado en el Grado en Ingeniería de Edificación de la Universidad Católica de Murcia: metodología y resultados
Eloisa González Ponce
, José Enrique Segura Valera, S. Aledo Guerao
págs. 292-298
Applied Physics for Acoustic and Hygrothermal comfort
Ana Belén Jódar Reyes
, Yaiza Fuentes García, Antolino Gallego Molina 
págs. 299-303
Adaptation of the teaching of the subject Construction III of the Degree in Technical Architecture of the UPV due to COVID-19 to e-learning and b-learning
Milagro Iborra Lucas, José Manuel Gandía Romero, Ana Martínez Ibernón
págs. 304-312
Educational innovation on the reinforcement of confined concrete elements
Alberto Leal Matilla, Alfonso Cobo Escamilla
, María Isabel Prieto Barrio 
págs. 313-320
Investigación Internacional: Tesis doctoral Universidades Sevilla y Montpellier (Francia) sobre la Prevención de Riesgos Laborales en las obras de Restauración en Edificios Patrimoniales
Rosa María Domínguez Caballero, Graziella Bernardo
págs. 322-331
Multidisciplinary and multi-scalar approach for regeneration of social housing and its habitat
Cristiana Cellucci
págs. 332-341
Selection of schools in Palma (Mallorca) for indoor air quality measurements, towards the promotion of health
M. Angels Llabrés Morey, Mercedes del Río Merino
, Susana Hormigos Jiménez
págs. 342-353
Plasterboard partitions: a way out to reduce construction waste on site
págs. 354-361
Knowledge of earth construction. From empiricism to technicality
M. Miranda Santos, B. González Sánchez, A. Corominas, J. Ramirez Casas, Antonia Navarro Ezquerra
págs. 362-369
Mejoras en la seguridad de la protección individual contra caídas. Estudio de absorbedores de energía, equipos de amarre y selección correcta de nudos
Pedro Ignacio Sáez Menchacatorre, Elena Ángela Carrión Jackson, Encarnación García González, Antonio Jiménez
págs. 370-379
Recycled materials with vulcanized rubber waste
Marta Rodríguez Aybar, Esther Moreno Fernández, César Porras Amores
, Manuel Alejandro Pedreño Rojas 
págs. 380-387
Methodological approach to urban regeneration through urban indicators database
Ivan Ortega Castillo, Ana María Lacasta Palacio
, María del Pilar Giraldo Forero
págs. 388-396
Investigación en proyectos multidisciplinares coordinados desde el área de Construcciones Arquitectónicas
Antonio Jiménez Delgado, Maher Bouchachi Brihmouche, Iñaki Sáez Mentxakatorre, Carmen Campra García de Viguera
págs. 397-404
La investigación inmobiliaria de la Cátedra Observatorio de la Vivienda UPV en y su impacto en la Edificación
Fernando Cos-Gayón López, Igor Fernández Plazaola, Ángel Martín Furones, Mirian Guillen Vivas
págs. 405-411
Detección Oportuna de Asentamientos Informales Emergentes: explorando fuentes de datos para modelos predictivos
Miriam Guillen Viva, Fernando Cos-Gayón López
págs. 412-419
Analysis and characterization of “Marès” sandstone as a construction element, according to its extraction area
Javier Oliver Vives, Francesc Masdeu Mayans, Cristian Carmona Gómez
págs. 420-430
Positive Energy Buildings Potential for Climate Change Adaptation and Energy Poverty Mitigation
Marta Torres González, Carlos Rubio-Bellido, Emilio Gómez Cobos, Daniel Sánchez García, José David Bienvenido Huertas, Miguel Ángel León Muñoz, Cristina Maestre Rodríguez, Evelyn Delgado Gutiérrez, Yanet Corona
págs. 431-439
Design of sustainable non-structural concrete using construction and demolition waste with the addition of reused rock wool as a by-product of residential demolitions
Evelio Teijón López Zuazo, Cristina Gavron Siqueira, Ángel Vega Zamanillo
págs. 440-446
Graphic analysis and 3D virtual representation of the San Fernando courtyard of the Hotel Alfonso XIII in Seville
María Rosario Chaza Chimeno, Virginia Asunción Jiménez Sanchez, Fernando Rico Delgado, Pablo Díaz Cañete
págs. 447-457
Surrogate modelling exploiting long-term monitoring data for damage identification of the Muhammad Tower in the Alhambra in Granada, Spain
Enrique García Macías, Filipo Ubertini, Rafael Castro Triguero
, Rafael Gallego, Esther Puertas, Israel Alejandro Hernández González
págs. 458-467
Automated OMA and normalization of resonant frequencies of a 13th-century tower in the Alhambra monumental complex in Granada, Spain
Enrique García Macías, Filipo Ubertini, Rafael Castro Triguero
, Rafael Gallego, Esther Puertas, Israel Alejandro Hernández González
págs. 468-477
Populations of Digital Twins: Towards a Comprehensive Damage Identification of Historical Constructions
Israel Alejandro Hernández González, Enrique García Macías
págs. 478-487
Combining research and final degree project: Improvement of the fire behaviour of bamboo. Study in the species Guadua Angustifolia and Phyllostachys Pubescens
Erika Viviana Bedoya Beltrán, Alina Avellaneda, Laia Haurie Ibarra
págs. 488-497
Real-time monitoring of green roofs in Barcelona
Aleix Alva, Inmaculada R. Cantalapiedra, Fanny Esther Berigüete Alcántara, Montserrat Bosch, Ana María Lacasta Palacios 
págs. 498-507
Potential of bio-based pozzolanic additions for cementitious materials
Brenda Arias Cárdenas, Laia Haurie Ibarra, Ana María Lacasta Palacio
, Antonia Navarro Ezquerra
págs. 508-517
Análisis de la vulnerabilidad sísmica de edificios de obra de fábrica mediante un modelo de macroelementos no lineales
págs. 518-527
Compression behaviour of pre-collapsed concrete specimens confined with FRP fabrics bonded externally with epoxy resins
Alberto Leal Matilla, Alfonso Cobo Escamilla
, María Isabel Prieto Barrio 
págs. 528-536
Elaboración y caracterización de compuestos de tierra mediante la incorporación de residuos agrícolas
Ana Cervilla Maldonado, Ignacio Valverde Espinosa
, Francisco Martín Villegas, Raquel Fuentes García, Ignacio Valverde Palacios 
págs. 537-543
Teaching-learning strategy applied to heritage rehabilitation: collaborative models in a real environment
María Lourdes Gutiérrez Carrillo, María Marcos Cobaleda, Guadalupe Romero Sánchez
págs. 544-553
Exploring built heritage through an interdisciplinary and cross-cutting approach: applying HBIM systems for the conservation-rehabilitation, management and maintenance of domestic architecture in Tetuan
Julio Calvo Serrano, Adelaida Martín Martín, María Dolores Gámez Montalvo, Carlos Malagón Luesma
págs. 554-562
Teaching construction through 3D models
Jaime Santa Cruz Astorqui, Alejandra Vidales Barriguete
, Mercedes del Río Merino 
págs. 563-572
The Coordination between first year courses in the Technical Architecture degree: a practice for learning improvement
Beatriz Martín Domínguez, Rafael Adé Beltrán, Juan Villarroya Gaudó
págs. 573-578
Prevención, seguridad y salud laboral en Ingeniería de la Edificación a través de YouTube y Moodle
Priscila Martín Vales, Evelio Teijón López Zuazo
págs. 579-583
The Final Degree Project of the Building Engineer as an interdisciplinary experience
Soledad Diego Gómez, David Valverde Cantero, María Segarra Cañamares
págs. 584-593
Virtual Reality applied to Construction subjects in the Bachelor's Degree in Technical Architecture at the ETSIE (UPV)
José Manuel Gandía Romero, Milagro Iborra Lucas, Fernando CosGayón López, Jalal Saadi, Adrian Llorca Sanchis, Josep Ramon Lliso Ferrando
págs. 594-599
Sustainable development applied to presentation environments for final degree projects
Catalin Miron, María de las Nieves González, María Segarra, Antonio José Carpio de los Pinos
págs. 600-608
Collaborative Project-Based Learning for ICT subjects in the field of construction: Home automation in building
María Beatriz Montalban Pozas
págs. 609-618
Teaching MEP systems using BIM technology in construction engineering, and the need to adopt a strict numerical calculation methodology
Cristian Carmona Gómez, Gabriel Antonio Horrach Sastre, Francisco Masdeu, Joan Muñoz, Susana Hormigos Jiménez
págs. 619-628
Antonio Jesús Aguilar Aguilera, I.M. Pereira Leite de Freitas Loureiro, R. Nieto Álvarez, Nelson Bruno Martins Marques da Costa
, M. Martínez Carrillo, María Dolores Martínez Aires
, María Martín Morales
, María Martínez Rojas
, María Lourdes Gutiérrez Carrillo, L. Gámez Montalvo, J. Durán Álvarez, Ana del Cid Mendoza, María Luisa de la Hoz Torres, José David Bienvenido Huertas, Pedro Arezes
págs. 629-635
Innovation and digital transformation in teaching to valorize the resilience and environmental potential of the built heritage
Antonello Monsù Scolaro, Fabio Fatiguso
págs. 636-645
Innovación educativa a través de la realidad virtual y el empleo de espacios tridimensionales de origen fotogramétrico en instalaciones vinculadas a la edificación
José Enrique Segura Valera, S Aledo Guerao, F.J. Martínez Montesinos, Pedro Antonio Díaz Guirado
págs. 646-654
Experiencia en los Proyectos de Innovación Docente implantados en la Escuela Politécnica de la Universidad Católica de Murcia
Nuria Rosa Roca, F.J. Martínez Montesinos, Mercedes Galiana Agulló, Eloisa González Ponce 
págs. 655-661
Estrategias de coordinación en el Grado en Edificación. Experiencias de innovación docente
Miguel Ángel León Muñoz, María Rosario Chaza Chimeno, Mª del Valle García Soria, Sheila López Rosa 
págs. 662-670
© 2008-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados