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SLACTIONS 2009 International Conference: Life, imagination, and work using metaverse platforms: Proceedingsof the SLACTIONS 2009 International Conference

Imagen de portada del libro SLACTIONS 2009 International Conference

Información General

Listado de artículos

    • ArchHouseGenerator – A Framework for House Generation

      Luís Magalhães, Joao Paulo Moura, Alan Chalmers, Filipe Santos, Leonel Morgado

      págs. 11-21

      Artículo
    • Proposed Theoretical Framework for Virtual World Adoption

      Shalini Chandra, Yin-Leng, Theng, May O. Lwin, Schubert Foo Shou-Boon

      págs. 22-27

      Artículo
    • Who am I ‐ and if so, where? An Experiment on Personality in Online Virtual Realities.

      Benjamin Gregor Aas, Katharina Meyerbröker, Paul M. G. Emmelkamp

      págs. 28-39

      Artículo
    • Exploring Second Life® for online role‐playing training

      João Afonso, Luis Pedro, Pedro Almeida, Fernando Ramos Árbol académico

      págs. 40-43

      Artículo
    • 3D3C Identity: A Key Force in Theory, Practice, and Infrastructure

      Yesha Y. Sivan

      págs. 44-52

      Artículo
    • Democratization of Creativity and Cultural Production in Virtual Worlds: A New Challenge for Regulation and Cultural Management

      Marco Antonio Chávez Aguayo

      págs. 53-59

      Artículo
    • Weathering In / Com Tempo: An intervention towards embodying multimodal self‐ organizing environments

      Isabel Valverde, Todd Cochrane

      págs. 60-65

      Artículo
    • Universidade do Brasil Virtual – The use of Second Life to share knowledge in Graphic Design, Game Design and Visual Arts classrooms

      Marcos Pereira Archanjo

      págs. 66-68

      Artículo
    • Metaverse – Building affective systems and its digital morphologies in virtual environments

      Louro Donizetti, Tânia Fraga, Maurício Pontuschka

      págs. 69-77

      Artículo
    • MKAC, Museum Karura Art Centre Project

      Yolanda Arana López, Eva Bonastre

      págs. 78-81

      Artículo
    • Digital Guqin Museum from a Virtual World to the Real World: Conception and design of an ongoing cultural sim

      Shuen-git Chow

      págs. 82-95

      Artículo
    • Exploring Customer perceptions of e‐service quality in Collaborative Virtual Environments (CVEs): the case of emotionally expressive avatars

      págs. 96-96

      Artículo
    • págs. 97-101

      Artículo
    • Consumers in virtual worlds: is there a tangible relation with brands?

      Sandra Oliveira, Nelson Zagalo

      págs. 102-110

      Artículo
    • Building Knowledge in the Virtual World – Influence of Real Life Relationships

      Ana Loureiro, Teresa Bettencourt

      págs. 111-117

      Artículo
    • HK PolyU Library in Second Life

      págs. 118-118

      Artículo
    • A Second Life First Year Experience

      Peter Duffy, Paul Penfold

      págs. 119-127

      Artículo
    • Second Life: Offering Marginalized Youth a Second Chance

      Sneha Veeragoudar Harrell, Dor Abrahamson

      págs. 128-133

      Artículo
    • GeLve: Requirement Collection for Student Software Engineering Projects in a Virtual World

      Vincent T. Y. Ng, Zoe Tang

      págs. 134-141

      Artículo
    • METAVERSE ‐ The Learning in Immersive Worlds

      Luciana Correa Louro

      págs. 142-144

      Artículo
    • Ontological‐cognitive structures of the Metaverses

      Luis Carlos Petry

      págs. 145-152

      Artículo
    • The Ontological Aspects of Puzzles into Metaverses

      Cristiano Natal Toneis, Luis Carlos Petry

      págs. 153-164

      Artículo
    • Virtual Learning for the management of successful SMEs in Europe

      Clara Rodrigues, Dalila Coelho, Leonel Morgado, João Eduardo Varajão, Aura Haidimoschi, Gerhard Doppler, Hillevi Koivusalo, Paivi Jokinen, George Velegrakis, Chiara Sancin, Valentina Carmenini

      págs. 165-170

      Artículo
    • Digital‐Virtual Living Space (ECODI) RICESU: A Net Experience with Second Life Metaverse Technology .

      Eliane Schlemmer Grings, Daiana Trein, Helena Soares

      págs. 171-177

      Artículo
    • ISLA DE LA SALUD PROJECT, a Second Life tool of the Spanish Society of Family and Community Medicine (SEMFYC)

      José Antonio Prados Castillejo, Marta Sánchez-Celaya del Pozo

      págs. 178-182

      Artículo
    • Multimedia Design Manipulation Using Second Life in Education

      Newman Lau, Ben Wong

      págs. 183-192

      Artículo
    • Channels of Communication and Divulgation for Science in Virtual Worlds, Open Science Group Project

      Eva Bonastre

      págs. 193-197

      Artículo
    • Brands and Consumption in virtual worlds

      Ioanna Nikolaou, Shona M Bettany

      págs. 198-205

      Artículo
    • Deviance in virtual worlds: The ethical and legal dilemmas of living a Second Life

      Dimitrios Akrivos

      págs. 206-214

      Artículo
    • From urban places of the cities to virtual places in cyberspace: reproduction and / or appropriation of the practices of soccer sociability

      Rebeca Recuero Rebs

      págs. 215-224

      Artículo

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