Contenidos procedimentales y técnicas para el aprendizaje de aspectos relacionados con el espacio y su representación: espacio matemático, espacios de conceptualización geográfica; escalas; orientación, mapas y cartografía; símbolos y signos; proyecciones, etc., con una visión interdisciplinar entre Matemáticas y Ciencias Sociales.
La secuenciación se gradúa de acuerdo con la dificultad. Evaluación inicial y global del proceso. El uso de dibujos y juegos relacionados con la vida diaria, facilitan la motivación y conducen a un aprendizaje significativo y funcional.
Procedural contents and techniques for the learning of aspects related with the space and their representation: I space mathematical, spaces of geographical conceptualization; scales; orientation, maps and cartography; symbols and signs; projections, etc., with a vision interdisciplinar between Mathematics and Social Sciences. The sequence graduates of agreement with the difficulty. Initial and global evaluation of the process. The use of drawings and games related with the daily life, they facilitate the motivation and they drive to a significant and functional learning.reorganization of conceptual outlines and the valuation of scientific learnin
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados