Elena Arce Fariña , José Antonio López Vázquez, Isabel Fernández-Ibáñez
, Andrés Suárez García
, Carla María Míguez Álvarez
A metodoloxía de Deseño Centrado en Humanos (DCH) busca analizar un problema desde un punto de vista máis aberto, dinámico e creativo. No contexto educativo, o DCH permite a creación de experiencias que integran teoría e práctica. Ademais, o método de DCH fomenta a participación activa do alumnado. Neste traballo, recóllese unha experiencia dun traballo desenvolvido empregando a metodoloxía DCH cun enfoque de Aprendizaxe-Servizo (ApS) no contexto dos proxectos STEMbach ofertados pola Escola Politécnica de Enxeñaría de Ferrol (EPEF) da Universidade da Coruña. En concreto, tratouse dun proxecto de Deseño, Modelado e Impresión 3D pertencente ao bienio 2020-2022 con alumnado do Colexio Tirso de Molina de Ferrol. O obxectivo do proxecto foi a creación de recursos didácticos para axudar a nenos e nenas do primeiro ciclo de educación primaria con dificultades no proceso de lectoescritura. Neste proxecto traballaron en equipo un total de 4 alumnas titorizadas por dous docentes do centro. O proxecto foi dirixido por cinco docentes universitarios.
The Human-Centered Design (HCD) methodology seeks to analyze a problem from a more open, dynamic, and creative point of view. In the educational context, the HCD allows the creation of experiences that integrate theory and practice. In addition, the HCD method encourages the active participation of students. This work describes, an experience of a work developed using the HCD methodology with a Service-Learning approach in the context of the STEMbach projects offered by the Polytechnic School of Engineering of Ferrol (EPEF) of the University of A Coruña. Specifically, it describes the development of a project of Design, Modeling and 3D Printing with students from the Tirso de Molina School of Ferrol. The objective of the project was the creation of didactic resources to help children of the first cycle of primary education (6-8 years old) with difficulties in the process of reading and writing. A total of 4 students worked as a team, supervised by two teachers of the school. The project was directed by five university teachers.
© 2008-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados