La evidencia científica en educación: oportunidades y desafíos
Nuria María Murcia Ballesta
[1]
;
José Antonio Martínez Domingo
[1]
;
Juan José Victoria Maldonado
[1]
;
Natalia Moreno Palma
[1]
[1]
Universidad de Granada
Universidad de Granada
Granada,España
Localización:Hacia una educación transformadora: innovación e investigación en el marco de los ODS / coord. por Raúl Lucena Martínez, Juan Miguel Fernández Campoy, Fernando Lara Lara, Alejandro Martínez Menéndez, 2024, ISBN 978-84-1070-191-5, págs. 149-155
Alegre, M., & Kwan-Chung, C. (2022). Educación basada en las evidencias (EBE). Una aproximación conceptual. Revista de Análisis y Difusión...
Biesta, G. (2010). Why ‘What Works’ Still Won’t Work: From Evidence-Based Education to Value-Based Education. Studies in Philosophy and Education,...
Brown, C., & Zhang, D. (2016). Is engaging in evidence-informed practice in education rational? What accounts for discrepancies in teachers’...
Dekker, I., & Meeter, M. (2022). Evidence-based education: Objections and future directions. Frontiers in Education, 7, 1-9. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.941410
Ferguson, L. E. (2021). Evidence-informed teaching and practice-informed research. Zeitschrift Fur Padagogische Psychologie, 35, 199-208.
Ferrero, M., Vadillo, M., & P. León, S. (2021). A valid evaluation of the theory of multiple intelligences is not yet possible: Problems...
Id, M., Vadillo, M., & P. León, S. (2021). Is project-based learning effective among kindergarten and elementary students? A systematic...