Ir al contenido

Documat


Resumen de Puig Adam i la formació continuada del professorat de matemàtiques

Josefa Dólera Almaida, Dolores Carrillo Gallego Árbol académico, Encarna Sánchez Jiménez Árbol académico

  • Amb l’aprovació de la Llei d’ordenació de l’ensenyament mitjà de 1953 es van dur a terme a Espanya diferents activitats de formació permanent adreçades al professorat d’educació secundària. El 1955 Pere Puig Adam, catedràtic d’institut de matemàtiques, va ser nomenat pel Centro de Orientación Didáctica (COD) per investigar sobre la reforma i lamillora de l’ensenyament de les matemàtiques al batxillerat. A partir d’aquell moment va promoure nombroses activitats formatives per a aquest col¨lectiu. L’objectiu d’aquest treball és identificar quines accions va desenvolupar Puig Adam, en l’àmbit de la formació continuada del professorat d’educació secundària, a la dècada dels cinquanta a Espanya. Per fer aquest treball s’han consultat diverses publicacions professionals. Ocupa un lloc destacat la revista EnseñanzaMedia, ja que s’hi van publicar nombroses cròniques sobre activitats de formació destinades al professorat de matemàtiques. Els resultats mostren que les idees metodològiques que es van exposar en aquestes reunions estaven lligades al model pedagògic de Puig Adam i les seves propostes d’ensenyament més característiques, entre les quals destacava el mètode heurístic.


Fundación Dialnet

Mi Documat