Ir al contenido

Documat


Naturaleza y papel de las conexiones en la enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas

  • Vicenç Font Moll [1] ; Camilo Andrés Rodríguez-Nieto [2]
    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

    2. [2] Universidad de la Costa

      Universidad de la Costa

      Colombia

  • Localización: Avances de investigación en educación matemática: AIEM, ISSN-e 2254-4313, Nº. 25, 2024, págs. 1-7
  • Idioma: español
  • DOI: 10.35763/aiem25.6777
  • Títulos paralelos:
    • The Nature and Role of Mathematical Connections in the Teaching and Learning of Mathematics
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Las investigaciones sobre el proceso de aprendizaje y enseñanza de las matemáticas han puesto de manifiesto la importancia que tienen las conexiones en dicho proceso. Una mirada global a los artículos de este monográfico evidencia que la investigación sobre las conexiones matemáticas es una temática cada vez más relevante para la Educación Matemática y, también, que sus referentes teóricos cada vez están más desarrollados

    • English

      Research on learning and teaching mathematics has highlighted the importance of connec-tions in this process. A global look at the articles in this monograph shows that research on mathematical connections is an increasingly relevant topic for Mathematics Education and, also, that its theoretical references are becoming more developed

  • Referencias bibliográficas
    • Businskas, A. M. (2008). Conversations about connections: How secondary mathematics teachers conceptualize and contend with mathematical connections...
    • Coxford, A. F. (1995). The case for connections. In P. A. House & A. F. Coxford (Eds.), Connecting mathematics across the curriculum (pp....
    • Eli, J. A., Mohr-Schroeder, M. J., & Lee, C. W. (2011). Exploring mathematical connections of prospective middle-grades teachers through...
    • Evitts, T. (2004). Investigating the mathematical connections that preservice teachers use and develop while solving problems from reform...
    • García-García, J., & & Dolores-Flores, C. (2020). Exploring pre-university students’ mathematical connections when solving calculus...
    • García-García, J., & Dolores-Flores, C. (2021). Pre-university students’ mathematical connections when sketching the graph of derivative...
    • Godino, J. D., Batanero, C., & Font, V. (2007). The onto-semiotic approach to research in mathematics education. ZDM-The International...
    • Hiebert, J., & Carpenter, T. (1992). Learning and teaching with understanding. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research of mathematics...
    • Ledezma, C., Font, V., & Sala, G. (2023). Analysing the mathematical activity in a modelling process from the cognitive and onto-semiotic...
    • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM] (2000). Principles and standards for school mathematics. Autor.
    • Rodríguez-Nieto, C. A., Cabrales, H. A., Arenas-Peñaloza, J., Schnorr, V., & Font, V. (2024). Onto-semiotic analysis of Colombian engineering...
    • Rodríguez-Nieto, C. A., Font, V., Borji, V., & Rodríguez-Vásquez, F. M. (2022). Mathematical connections from a networking theory between...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno