Ir al contenido

Documat


Converses de matemàtiques a l’aula trilingüe

  • Marta Gallart [2] ; Núria Planas [1]
    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

    2. [2] INS La Roca del Vallès
  • Localización: AICLE-CLIL-EMILE, educació plurilingüe: experiencias, research & politíques / coord. por Cristina Escobar Urmeneta, Natalia Evnitskaya, Emilee Moore, Adriana Patiño Santos, 2011, ISBN 978-84-490-2678-2, págs. 27-39
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En aquest escrit presentem una recerca situada en l’àmbit de la investigació en didàctica de la matemàtica. Ens basem en nocions teòriques donades per diferents teories i reinterpretades des d’un marc sociocultural. Les dades d’aula recollides serveixen per considerar fins a quin punt els canvis de llengua —català, castellà i anglès— són un recurs en les situacions d’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques en un entorn amb metodologia CLIL-Content and Language Integrated Learning. Els resultats mostren que els alumnes s’expressen en més d’una llengua per tal de mantenir la implicació matemàtica en la tasca. Això, en general, passa a les interaccions amb abundants pràctiques matemàtiques i predomini de parla exploratòria i en aquelles altres amb predomini de comunicació dialògica i interactiva.


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno