En aquest treball es presenten els resultats del projecte de millora docent “Robots Intel· ligents Lego”, patrocinat per la Unitat de Suport Educatiu, durant el curs 2000 / 2001 a la Universitat Jaume I. Concretament, aquest projecte proposava activitats per a les assignatures de Robòtica, Intel· ligència Artificial, i Projectes Intel· ligents, de les titulacions d’Enginyeria Informàtica i Enginyeria Tècnica Informàtica de Gestió, tot i que, en el cas de la Robòtica, aquesta assignatura també s’ofereix com a Lliure Elecció a les titulacions d’Enginyeria Industrial i Enginyeria Tècnica Industrial (Mecànica).
Al llarg del curs es realitzaren la majoria d’activitats previstes, amb uns resultats que es poden qualificar de molt bons o excel· lents per a la millora docent de les assignatures. Es comprovà l’eficàcia dels mètodes proposats en quant a la implicació i participació de l’estudiantat en el procés d’aprenentatge, així com la motivació aconseguida gràcies al component lúdic afegit, sense cap detriment, sinó millora, de la qualitat i quantitat de coneixements adquirits per l’alumnat.
En aquest treball es presenten les conclusions de l’experiència, i els punts a millorar en propers cursos, així com altres aspectes com el ressò obtingut en la societat, i la difusió aconseguida en fòrums internacionals dedicats a l’educació en aquestes disciplines.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados