Ir al contenido

Documat


Resumen de Plantejament i resolució de problemes en les matemàtiques escolars: Són apropiades les idees de Polya per a les matemàtiques escolars del segle XXI?

M. A. Clements

  • Es presenten dues activitats matemàtiques molt enriquidores apropiades per a l’ensenyament primari o el primer cicle de secundària, i es descriuen cinc característiques de les activitats al voltant del plantejament o la resolució de problemes. A la part més teòrica de l’article es discuteix sobre la conveniència d’atreure els estudiants cap a l’aprenentatge metacognitiu o reflexiu de les matemàtiques, alhora que es reconeix la dificultat d’aconseguir-ho. També es fa una breu recopilació dels corrents a favor i en contra que s’han produït al voltant del plantejament i la resolució de problemes. Es resumeixen les argumentacions de John Sweller, un dels majors crítics del moviment de resolució de problemes a les matemàtiques escolars, en resposta als arguments d’Alan Schoenfeld. Per acabar, s’analitza fins a quin punt el plantejament de problemes i la utilització de “preguntes obertes” tenen valors educatius especials


Fundación Dialnet

Mi Documat