Ir al contenido

Documat


Plantejament i resolució de problemes en les matemàtiques escolars: Són apropiades les idees de Polya per a les matemàtiques escolars del segle XXI?

  • Autores: M. A. Clements
  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 13, 1998, págs. 2-13
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Es presenten dues activitats matemàtiques molt enriquidores apropiades per a l’ensenyament primari o el primer cicle de secundària, i es descriuen cinc característiques de les activitats al voltant del plantejament o la resolució de problemes. A la part més teòrica de l’article es discuteix sobre la conveniència d’atreure els estudiants cap a l’aprenentatge metacognitiu o reflexiu de les matemàtiques, alhora que es reconeix la dificultat d’aconseguir-ho. També es fa una breu recopilació dels corrents a favor i en contra que s’han produït al voltant del plantejament i la resolució de problemes. Es resumeixen les argumentacions de John Sweller, un dels majors crítics del moviment de resolució de problemes a les matemàtiques escolars, en resposta als arguments d’Alan Schoenfeld. Per acabar, s’analitza fins a quin punt el plantejament de problemes i la utilització de “preguntes obertes” tenen valors educatius especials


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno