Ir al contenido

Documat


Resumen de L’ús de contextos històrics a l’aula de matemàtiques de secundària.: el cas concret de la visualització en la connexió geometria-àlgebra

Iolanda Guevara Casanova, Carme Burgués Flamarich Árbol académico

  • català

    En l’educació secundària obligatòria, la introducció i l’ús del llenguatge algebraic són difícils per a la majoria de l’alumnat pel grau d’abstracció que comporten. En aquest article es presenten unes activitats sobre problemes de triangles rectangles i resolució d’equacions de segon grau, implementades amb alumnes de 3r d’ESO.

    S’hi relaciona el llenguatge simbòlic de l’àlgebra amb la geometria, es potencia el pensament i el raonament visual dels alumnes, per tal de millorar l’aprenentatge d’aquest nou llenguatge a base de fer-lo més significatiu i lligat a l’adquisició de les competències bàsiques de l’àmbit matemàtic. Els exemples utilitzats provenen de la història de les matemàtiques.

  • English

    In secondary education, the introduction and use of algebraic language is difficult for most students due to the degree of abstraction involved. This article presents several exercises using right triangles and quadratic equations set for third-year secondary school students (14-15 years old). The main objective of these activities is that students use reasoning and visual thinking to relate the symbolic language of algebra with geometry. Thus, they improve in their learning of this new language, as it becomes more meaningful and related to the acquisition of basic mathematical skills. The examples used come from the history of mathematics.


Fundación Dialnet

Mi Documat