Ir al contenido

Documat


L’ús de contextos històrics a l’aula de matemàtiques de secundària.: el cas concret de la visualització en la connexió geometria-àlgebra

  • Iolanda Guevara Casanova [1] ; Carme Burgués Flamarich [1]
    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 40, 2017, págs. 23-33
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En l’educació secundària obligatòria, la introducció i l’ús del llenguatge algebraic són difícils per a la majoria de l’alumnat pel grau d’abstracció que comporten. En aquest article es presenten unes activitats sobre problemes de triangles rectangles i resolució d’equacions de segon grau, implementades amb alumnes de 3r d’ESO.

      S’hi relaciona el llenguatge simbòlic de l’àlgebra amb la geometria, es potencia el pensament i el raonament visual dels alumnes, per tal de millorar l’aprenentatge d’aquest nou llenguatge a base de fer-lo més significatiu i lligat a l’adquisició de les competències bàsiques de l’àmbit matemàtic. Els exemples utilitzats provenen de la història de les matemàtiques.

    • English

      In secondary education, the introduction and use of algebraic language is difficult for most students due to the degree of abstraction involved. This article presents several exercises using right triangles and quadratic equations set for third-year secondary school students (14-15 years old). The main objective of these activities is that students use reasoning and visual thinking to relate the symbolic language of algebra with geometry. Thus, they improve in their learning of this new language, as it becomes more meaningful and related to the acquisition of basic mathematical skills. The examples used come from the history of mathematics.

  • Referencias bibliográficas

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno