The article describes the experience of progressively introducing robotics into the curriculum planning of a primary school. The results obtained, according to the criteria of the students themselves, show the educational benefit of the use of robotics as an element generating motivation and interest in learning. Methodologically speaking, a teamwork approach is adopted, a project and problem-solving method containing a strong component of interdisciplinary content. Within this framework, we observe the crucial importance and the need of competency-based work in the field of mathematics.
L’article presenta l’experiència d’introducció de la robòtica dins la planificació curricular d’una escola de primària a través d’un procés progressiu i graduat. La realitat dels resultats obtinguts mostra, a través dels criteris emesos pel propi alumnat, el benefici educatiu que representa l’ús de la robòtica com a element generador de motivació i interès per l’aprenentatge. Metodològicament es treballa des d’una perspectiva de treball cooperatiu, mètode de projectes i resolució de problemes amb un fort component de contingut interdisciplinari.
En aquest marc es constata la gran transcendència i necessitat del treball competencial en l’àmbit matemàtic.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados