«Matemàtiques a l’estany» (mathematics at the pond) is a mathematics project proposal for secondary education, carried out by means of a training itinerary which consists of six stages. Its starting point is the study of a problem or a contextual project related to the contents to be studied. Solving this initial proposal will generate the introduction of mathematical contents, the use of manipulative and technological materials, carrying out individual or collaborative activities, as well as sharing and presenting ideas and results. Evaluation takes place during the entire process. The classroom is not limited to physical space, but goes much further, as it includes the immediate surroundings, virtual surroundings and technological tools of communication and collaboration. The objective is for the students to «do maths». «For the things we have to learn, we learn by doing them» (Aristotle).
«Matemàtiques a l’estany» és una proposta de treball de les matemàtiques a l’ESO a través d’un itinerari formatiu que consta de sis etapes, i que té com a punt de partida l’estudi d’un problema o un projecte contextual en connexió amb els continguts a estudiar. La resolució d’aquesta proposta inicial provocarà la introducció de continguts matemàtics, l’ús de materials manipulatius i tecnològics, la realització d’activitats individuals i col.
laboratives i compartir i presentar idees i resultats. L’avaluació està integrada en tot el procés i l’aula no es redueix a un espai físic, sinó que va molt més enllà, ja que inclou l’entorn més proper, l’entorn virtual i les eines tecnològiques de comunicació i de col.
laboració. Tot això amb l’objectiu que l’alumnat «faci matemàtiques». «El que hem d’aprendre a fer ho aprenem fent-ho» (Aristòtil).
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados