Ir al contenido

Documat


Bones activitats per a la transició entre primària i secundària

  • David Barba Uriach [1] ; Cecilia Calvo Pesce [2]
    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

    2. [2] Escola Sadako
  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 37, 2015, págs. 41-50
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      In this article we suggest three activitiesthat we believe could serve as a model for mathematics classes for pupils making the transition between the two key stages of compulsory education. The activities promote problem solving, the recognition of patterns and order and systematic work as the basisfor learning mathematics.

    • català

      En aquest article proposem tres activitats que creiem que poden servir de model de treball a l’aula per ajudar els alumnes en el seu aprenentatge de les matemàtiques durant la transició entre aquestes dues etapes de l’ensenyament obligatori.

      Aquestes activitats promouen la resolució de problemes, la cerca de patrons i regularitats i el treball sistemàtic com a valors fonamentals per a aprendre matemàtiques.

  • Referencias bibliográficas
    • Burgués C. i Sarramona, J. (coord.) (2013a). Competències bàsiques de l’àmbit matemàtic. Identificació i desplegament a l’educació primària....
    • — (2013b). Competències bàsiques de l’àmbit matemàtic. Identificació i desplegament a l’educació secundària obligatòria. Barcelona: Generalitat...
    • Goñi, J.M. (coord.) (2000). El currículum de matemáticas en los inicios del siglo XXI. Barcelona: Graó.
    • Rowland, T. (2006). The Knowledge Quartet: A tool for developing mathematics teaching. Conferència plenària de la Fourth Mediterranean Conference...
    • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (ed.) (2001). Children learn mathematics. Utrecht: Freudenthal Institute.
    • Woodham, L. (2013). Encouraging Primary Children to Work Systematically. NRICH Project: Universitat de Cambridge, a http://nrich.maths.org/9776...

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno