Ir al contenido

Documat


Matemàtiques i entorn a l’educació infantil

  • Fàtima Dalmau [2] ; Àngel Alsina [1] Árbol académico
    1. [1] Universitat de Girona

      Universitat de Girona

      Gerona, España

    2. [2] Escola Camins (Banyoles)
  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 36, 2015, págs. 66-79
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En la primera part d’aquest article es defensa la necessitat de passar d’un currículum orientat a l’adquisició de continguts a un currículum orientat a l’adquisició de la competència matemàtica des de l’educació infantil, i s’argumenta que els processos matemàtics són la clau per aconseguir-ho. En la segona part es presenta l’experiència «la rotonda que veiem des del pati», en la qual es mostra una manera de treballar les matemàtiques a les primeres edats en la qual s’usen situacions de la vida quotidiana i problemes contextualitzats com a punt de partida. Mitjançant una planificació i una gestió que tenen en compte el treball dels continguts a través dels processos matemàtics, es fomenta que els nens interpretin les matemàtiques amb l’ajuda d’un adult, en comptes d’intentar transmetre’ls una matemàtica preconstruïda.

    • English

      The first part of this article defends the need for a shift from a curriculum based on the acquisition of content to one oriented toward the acquisition of mathematical competence from Early Childhood Education onward, and argues that mathematical processes are key to achieving this.

      The second part of the article presents the experience «the roundabout we can see from the playground», which illustrates a way of working on mathematics at any early age using daily life situations and contextualised problems as a starting point. This form of educational planning and management works on content through mathematical processes, thus encouraging students to interpret mathematics with the help of an adult, rather than trying to teach them pre-constructed mathematics.

  • Referencias bibliográficas

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno