Edelmira Rosa Badillo Jiménez , Mequè Edo i Bastè , Jordi Deulofeu Piquet
En aquest article es presenta una reflexió teòrica i metodològica sobre una manera d’entendre l’aprenentatge i l’ensenyament de les matemàtiques, basat en un enfocament competencial. Des d’aquesta perspectiva, hem anat dissenyant i implementant seqüències didàctiques, validades en diferents aules de primària d’Europa i Llatinoamèrica, que busquen tant el desenvolupament de la competència matemàtica —el coneixement matemàtic, els processos associats a l’activitat matemàtica i el context d’aprenentatge— i el desenvolupament d’altres competències, com l’argumentativa i l’autonomia personal. La proposta que presentem pretén ser una petita aportació a aquest gran desafiament, mostrant que és possible desenvolupar competències matemàtiques en un context d’ús didàctic de jocs de taula. En particular, ens centrem en el desenvolupament d’estratègies de resolució de problemes i tècniques de càlcul mental i, en general, en el desenvolupament del sentit numèric fraccionari.
This paper presents a theoretical and methodological reflection about one way to understand learning and teaching mathematics, based on a competence approach. From this perspective, we have been designing and implementing didactic sequences, validated in primary classrooms in Europe and Latin America, seeking both the development of mathematical competence —mathematical knowledge, the processes associated with mathematical activity, and the learning context— and the development of other skills, such as the argumentative ability and personal autonomy. Our proposal aims to be a small contribution to this great challenge, showing that it is possible to develop mathematical skills in a context with an educational game. In particular, we focus on the development of strategies for problem solving and mental calculation techniques and, in general, the development of fractional number sense.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados