Ir al contenido

Documat


Experiència amb un recorregut d’estudi i investigació sobre la inferència estadística a l’educació primària: Què s’amaga dins l’ampolla?

  • Carles Granell [2] ; Berta Barquero [1]
    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

    2. [2] Col·legi Sant Lluís (Barcelona)
  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 44, 2019, págs. 54-69
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Aquest treball parteix de la problemàtica docent de com s’ha d’ensenyar el bloc d’atzar i estadística a l’escola primària, i situa el seu ensenyament en un paradigma escolar que integra experimentació i indagació i en què les eines i els coneixements estadístics apareixen davant la necessitat de donar resposta a certes qüestions amb sentit per al nivell escolar en el qual ens situem. En aquest treball presentem la proposta d’un recorregut d’estudi i investigació (REI) sobre l’atzar i la inferència estadística per a primària. Mostrarem els orígens d’aquesta activitat en els marcs de recerca dels treballs de la teoria de situacions didàctiques (Brousseau, 1997), posteriorment adaptada per la teoria antropològica del didàctic amb la proposta dels REI (Chevallard, 2006 i 2015). Descriurem primerament el disseny elaborat pel mestre responsable de l’experimentació, conjuntament amb l’equip d’investigadores, i ens centrarem posteriorment a descriure l’experiència desenvolupada amb estudiants de quart curs d’educació primària del Col¨legi Sant Lluís, de Nou Barris (Barcelona).

    • English

      This work is based on the problem of how to teach randomness and statistics in primary school, and considers an educational paradigm that integrates experimentation and inquiry and in which statistics tools and knowledge are introduced as required to answer specific questions appropriate to the corresponding school level. The paper presents a proposal for a systematic review on random and statistical inference in primary education. The origins of this activity are shown within the frameworks of research on didactic theory (Brousseau, 1997), later adapted by the anthropological theory of didactics in other systematic review proposals (Chevallard, 2006 and 2015). Here, firstly, is a presentation of the design developed by the teacher responsible for the experiment in conjunction with the research team, and then a description of the experience as it played out with fourth-year primary students of the Sant Lluís School, Nou Barris (Barcelona).

  • Referencias bibliográficas

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno