Joana Villalonga, Jordi Deulofeu Piquet
L’ensenyament competencial de les matemàtiques i l’avaluació de les dimensions en què s’estructura la competència matemàtica en el currículum actual són dos punts molt rellevants de l’ensenyament de les matemàtiques en l’educació obligatòria. En aquest article plantegem un conjunt de reflexions sobre la resolució de problemes i l’avaluació reguladora (i autoreguladora) d’aquesta dimensió, que inclouen dos instruments per a una possible realització d’aquesta avaluació, la més rellevant, al nostre parer, per tal que l’avaluació esdevingui realment un instrument d’ajuda real al desenvolupament del procés d’aprenentatge dels alumnes. Aquestes reflexions sorgeixen de les conclusions d’una tesi doctoral sobre aquesta temàtica en la qual es va implementar i millorar, amb alumnes d’entre onze i tretze anys, una base d’orientació per a la resolució de problemes.
The competency-based teaching trend of mathematics and the assessment of the different dimensions in which mathematics education is presented in the current curriculum are two main aspects of the current compulsory mathematics education. In the present article, we reflect on problem solving and the regulative (and self-regulative) assessment sense of this mathematics dimension. These reflections lead us to introduce two regulative assessment tools with the aim that assessment becomes a really useful learning resource for students. All these inspections arise from the conclusions of a PhD focused on this topic. In particular, the developed research settled on the design, implementation and improving of a problem solving-related orientation basis for 11-13-year-old students.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados