Ir al contenido

Documat


Resumen de Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat de la SCQ (2015-2020): una anàlisi reflexiva

Jordi Cuadros Margarit Árbol académico, Fina Guitart Mas, Aureli Caamaño Ros, Pere Grapí Vilumara

  • català

    Es presenta l’anàlisi dels gairebé 600 treballs admesos en les sis darreres edicions (2015-2020) dels Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat dins l’àmbit de la Química pel que fa a la seva procedència, el grau de suport rebut fora del centre educatiu i les temàtiques més freqüents. Es presenten les característiques de la rúbrica usada i se’n compara la valoració en els diferents elements, tant en el conjunt dels treballs estudiats com en els treballs més ben valorats. La reflexió sobre els resultats pot ser útil per orientar els participants en les properes edicions i el professorat queacompanya els alumnes en la realització d’aquests treballs.paraules clau: Treball de recerca, batxillerat, química, valoració, rúbrica.

  • English

    This paper presents the analysis of almost 600 research projects submitted to the last six editions (2015-2020) of the Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat dins l’àmbit de la Química, awards to baccalaureate research projects promoted by the Catalan Society of Chemistry (SCQ). Their geographic origin, the support given from institutions outside the school and the most common topics are discussed. The rubric used for assessing the projects is presented. The assessment of the items of the rubric is inspected for the entire set of projects included in the study and for those that received higher marks. We expect that these reflections can be helpful to the future participants to these awards and to the teachers that guide the students in doing these projects.keywords: Research project, high school, chemistry, assessment, rubric the students.


Fundación Dialnet

Mi Documat