Ir al contenido

Documat


Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat de la SCQ (2015-2020): una anàlisi reflexiva

  • Jordi Cuadros [1] ; Fina Guitart [2] ; Aureli Caamaño [3] ; Pere Grapí [3]
    1. [1] Universitat Ramon Llull

      Universitat Ramon Llull

      Barcelona, España

    2. [2] CESIRE Departament d’Educació. Societat Catalana de Química
    3. [3] Societat Catalana de Química
  • Localización: Educació Química. EduQ, ISSN-e 2013-1720, ISSN 2013-1755, Nº. 26, 2020, págs. 43-52
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • SCQ awards to the baccalaureate research projects (2015-2020): a reflexive analysis
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Es presenta l’anàlisi dels gairebé 600 treballs admesos en les sis darreres edicions (2015-2020) dels Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat dins l’àmbit de la Química pel que fa a la seva procedència, el grau de suport rebut fora del centre educatiu i les temàtiques més freqüents. Es presenten les característiques de la rúbrica usada i se’n compara la valoració en els diferents elements, tant en el conjunt dels treballs estudiats com en els treballs més ben valorats. La reflexió sobre els resultats pot ser útil per orientar els participants en les properes edicions i el professorat queacompanya els alumnes en la realització d’aquests treballs.paraules clau: Treball de recerca, batxillerat, química, valoració, rúbrica.

    • English

      This paper presents the analysis of almost 600 research projects submitted to the last six editions (2015-2020) of the Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat dins l’àmbit de la Química, awards to baccalaureate research projects promoted by the Catalan Society of Chemistry (SCQ). Their geographic origin, the support given from institutions outside the school and the most common topics are discussed. The rubric used for assessing the projects is presented. The assessment of the items of the rubric is inspected for the entire set of projects included in the study and for those that received higher marks. We expect that these reflections can be helpful to the future participants to these awards and to the teachers that guide the students in doing these projects.keywords: Research project, high school, chemistry, assessment, rubric the students.

  • Referencias bibliográficas
    • Llei orgànica d’ordenació general del sistema educatiu (LOGSE) (1990). BOE, 4 d’octubre de 1990.
    • Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya (1996) 82/1996, de 5 de març, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments del batxillerat.
    • Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya (2008) DECRET 142/2008, de 15 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments del...
    • Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya (2020a). Documents per a l’organització i la gestió dels centres Concreció i desenvolupament...
    • Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya (2020b) El treball de recerca [en línia]. http://xtec.gencat.cat/ ca/curriculum/batxillerat/ treballrecerca/

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno