Ir al contenido

Documat


Entrant en matèria, treball de les interaccions entre les partícules a partir d'experiències al laboratori

  • Carme Grimalt Álvaro [1] ; María Isabel Hernández Rodríguez [1] ; Montserrat Pagès Blancafort [2] ; Maria Teresa Pujol Bosch [3] ; Maria Dolors Ribera Vall [4]
    1. [1] Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
    2. [2] Institut Puig Castellar (Santa Coloma de Gramenet)
    3. [3] Institut Arraona (Sabadell)
    4. [4] Institut de Matadepera (Terrassa)
  • Localización: Educació Química. EduQ, ISSN-e 2013-1720, ISSN 2013-1755, Nº. 22, 2016, págs. 54-62
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Going into the matter, work about the interactions between particles from laboratory experiences
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Es presenta una unitat didàctica sobre propietats i estructura interna de la matèria destinada a alumnat de 4t d’ESO. Aquesta unitat es caracteritza per un plantejament didàctic que parteix de l’experimentació d’unes determinades propietats físiques de substàncies per interpretar-les posteriorment en termes del model d’interaccions entre partícu-les. El procés de modelització de l’alumnat està orientat per mitjà de preguntes clau, analogies i ús de TIC que facili-ten la visualització de representacions del model.

    • English

      A teaching sequence on properties and internal structure of matter addressed to 10th graders is presented here. This sequence is characterised by a teaching approach that promotes experimentation of certain physical properties of substances and interpretation of these properties in terms of the model of particles interaction. Students’ modelling process is oriented through key questions, analogies and use of ICT to facilitate the visualisation of the representa-tions of the model.

  • Referencias bibliográficas

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno