Ir al contenido

Documat


Special Issue on Strategies to Improve the Usability of Learning Object Repositories

  • Ana Casali [1] ; Cristian Cechinel [2] ; Xavier Ochoa [3]
    1. [1] Universidad Nacional de Rosario

      Universidad Nacional de Rosario

      Argentina

    2. [2] Universidade Federal de Pelotas

      Universidade Federal de Pelotas

      Brasil

    3. [3] Escuela Superior Politecnica del Litoral

      Escuela Superior Politecnica del Litoral

      Guayaquil, Ecuador

  • Localización: Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje: IEEE-RITA, ISSN 1932-8540, Vol. 11, Nº. 2, 2016, págs. 71-72
  • Idioma: inglés
  • DOI: 10.1109/rita.2016.2553999
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • The present editorial introduces a special issue of the IEEE-RITA journal devoted to Strategies to Improve the Usability of Learning Object Repositories (LORs). This special issue is sponsored by the Ibero-American Program of Science and Technology for Development (CYTED) under the scope of the RIURE network (Ibero-American Network for Usability Educational Repositories) code 513RT0471. This editorial briefly introduces some of the main usability problems we encounter in LORs nowadays and summarizes the subjects tackled by the selected articles.


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno