Ir al contenido

Documat


Resumen de Anàlisi de la comprensió en estudiants de batxillerat del concepte de límit d’una funció en un punt

Joan Pons Tomàs, Julia Valls González Árbol académico, Salvador Llinares Ciscar Árbol académico

  • Aquest treball té com objectiu identificar i intentar comprendre les causes de les dificultats que els estudiants d’educació post-obligatòria tenen en la comprensió del límit d’una funció en un punt. Entrevistarem a 21 estudiants seleccionats entre 129 que respongueren a un qüestionari. Els resultats indiquen: 1) la lectura adequada de taules de dades i el càlcul de valors d’una funció afavoreix la compressió de la noció de límit; 2) la capacitat que faculta als estudiants per afirmar que el límit no existeix, quan les aproximacions laterals no coincideixen, evidencia una característica rellevant de la imatge del concepte de límit; i finalment 3) les imatges del concepte de límit dels estudiants estén associades a tres aspectes: a) al valor de la funció en el punt; b) el límit no es pot assolir; c) la gràfica de la funció passa pel punt.


Fundación Dialnet

Mi Documat