Elena Sánchez López , Jordi M. Antolí Martínez , Vicent Vidal Lloret, Àngela Buforn Lloret , David García Sirvent
En aquesta investigació s’analitzen diversos aspectes metodològics sobre l’ensenyament-aprenentatge del lèxic de llengua catalana com a L2 per a l’assignatura Iniciació a la Llengua Catalana I (codi 32513), assignatura obligatòria del primer curs del Grau de Traducció i Interpretació per a l’alumnat que comença els estudis universitaris amb un nivell zero o A1 de català. Atesa la dificultat observada en les proves escrites dels darrers cursos a propòsit de l’adquisició del lèxic, el professorat de l’assignatura, amb la col·laboració d’altres professors especialistes en llengua i didàctica, ha decidit dissenyar un mòdul específic per a aquest ítem de l’assignatura per mitjà de recursos TIC que faciliten tant el treball a l’aula com l’estudi de manera no presencial; s’ha implementat i s’ha avaluat. Amb els resultats obtinguts, s’observa una millora clara entre els resultats dels coneixements previs i els adquirits; s’observa una diferència clara entre els resultats del grup de control i de l’experimental a favor del segon; s’han anivellat els resultats de la pregunta de lèxic en la prova escrita respecte de les altres preguntes; i, en definitiva, s’observa una millora general del grup experimental en la competència lèxica.
© 2008-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados