Ir al contenido

Documat


Accions de millora de l’ensenyament de lèxic en les classes de català com a L2

  • Autores: Elena Sánchez López Árbol académico, Jordi M. Antolí Martínez Árbol académico, Vicent Vidal Lloret, Àngela Buforn Lloret Árbol académico, David García Sirvent
  • Localización: Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 / coord. por Rosabel Roig Vila Árbol académico, 2018, ISBN 978-84-09-07041-1, págs. 2081-2096
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En aquesta investigació s’analitzen diversos aspectes metodològics sobre l’ensenyament-aprenentatge del lèxic de llengua catalana com a L2 per a l’assignatura Iniciació a la Llengua Catalana I (codi 32513), assignatura obligatòria del primer curs del Grau de Traducció i Interpretació per a l’alumnat que comença els estudis universitaris amb un nivell zero o A1 de català. Atesa la dificultat observada en les proves escrites dels darrers cursos a propòsit de l’adquisició del lèxic, el professorat de l’assignatura, amb la col·laboració d’altres professors especialistes en llengua i didàctica, ha decidit dissenyar un mòdul específic per a aquest ítem de l’assignatura per mitjà de recursos TIC que faciliten tant el treball a l’aula com l’estudi de manera no presencial; s’ha implementat i s’ha avaluat. Amb els resultats obtinguts, s’observa una millora clara entre els resultats dels coneixements previs i els adquirits; s’observa una diferència clara entre els resultats del grup de control i de l’experimental a favor del segon; s’han anivellat els resultats de la pregunta de lèxic en la prova escrita respecte de les altres preguntes; i, en definitiva, s’observa una millora general del grup experimental en la competència lèxica.


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno