Ir al contenido

Documat


Design of distance courses in a web learning environment (WebLIDI)

  • Autores: Cecilia Verónica Sanz, Alejandra Zangara, Alejandro Héctor González, Armando De Giusti, Eduardo Ibañez
  • Localización: Journal of Computer Science and Technology, ISSN-e 1666-6038, Vol. 4, Nº. 2, 2004 (Ejemplar dedicado a: Eleventh Issue), págs. 105-108
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • This paper presents some of the aspects related to the multidisciplinary research process initiated in III LIDI for the development of a learning environment focused on the WEB (WebLIDI). It attempts to gather, in a work group, the technology working logic and the basic notions about teaching and learning. This project not only aims at developing a distance course design methodology, but also at the possibility of applying it through the WebLIDI environment - based on the principles connected to the pedagogical and technological variables involved in teaching and learning instances. Some of the decisions taken throughout this process are here presented in detail, ranging from general information of a course to content structuring and evaluation possibilities. Also, the current state of the development - expected to be used experimentally as from the second semester of 2003- is specified.

  • Referencias bibliográficas
    • References [1] IEEE Transactions on Education. ACM Digital Library.
    • [3] Bransford J., Brown A. y Cocking R. How people learn. USA: Committee on Developments in the Science of Learning - Commission on Behavioral...
    • [4] WebCT Site – http://www.webct.com
    • [5] Cabero B. Nuevas Tecnologías aplicadas a la Educación. Madrid. Editorial Síntesis, 2000.
    • [6] Beer V. The Web Learning Fieldbook : Using the World Wide Web to Build Workplace Learning Environments. San Francisco, California (USA):...
    • [7] Castells M. La era de la Información. Volumen I. La sociedad Red. Bs As. Editorial Siglo XXI. 1999.
    • [8] Chacón F. Mind-Mapping for Web Instruction and Learning. Franciscan University of Steubenville, 2003.
    • [9] Abbey B. Instructional and Cognitive Impacts of Web-Based Education. London. Idea Group Publishing, 2000.
    • [10] Fainholc B. La interactividad en la Educación a Distancia. Buenos Aires: Paidós. Cuestiones de Educación, 1999.
    • [11] Hanna D. E. et al. 147 Practical Tips for Teaching Online Groups: Essentials of Web-Based Education. USA: Atwood Publishing, 2000.
    • [12] Litwin E. La Educación a Distancia. Temas para el debate en una nueva agenda educativa. Buenos Aires. Editorial Amorrortu, 2000
    • [13] Monereo C. Sociedad del conocimiento y edumática: claves y prospectivas. Universidad de Barcelona. Ficha. De la Cátedra de Tecnología...
    • [14] Salomon G. y otros. Coparticipando en el conocimiento: la ampliación de la inteligencia humana con las tecnologías inteligentes. Revista...
    • [15] Silvio J. La virtualización de la Universidad: ¿Cómo podemos transformar la educación superior con la tecnología? Caracas: Colección...
    • [16] Proyecto WebLIDI. Facultad de Informática. UNLP.
    • [17] Sanz C., Gonzalez A., Ibañez E. WebLIDI. Un Entorno de Aprendizaje Virtual. XI Jornadas de Jóvenes Investigadores AUGM, 2003.

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno