Ir al contenido

Documat


Experiences of technology-rich innovation in European schools within the Open Discovery Space project

  • PEINADO, Sonia [1] ; MOTA, José Miguel [1] ; BERNS, Anke [1] ; PALOMO-DUARTE, Manuel [1] ; DODERO, Juan Manuel [1] ; MARTELLOS, Stefano [2] ; DORAN, Rosa [4] ; LINGYTE, Aušra [5] ; ARNOLD, Christine J. [3] ; BISSINGER, Kerstin [3] ; KOUZOV, Orlin [6] ; CHELIOTI, Eleni [7] ; CHEROUVIS, Stephanos [7] ; STERGIOPOULOS, Petros [7]
    1. [1] Universidad de Cádiz

      Universidad de Cádiz

      Cádiz, España

    2. [2] University of Trieste

      University of Trieste

      Trieste, Italia

    3. [3] University of Bayreuth

      University of Bayreuth

      Kreisfreie Stadt Bayreuth, Alemania

    4. [4] NUCLIO
    5. [5] Metis Baltic Ltd.
    6. [6] National Research Network Association
    7. [7] Ellinogermaniki Agogi
  • Localización: Education in the knowledge society (EKS), ISSN 1138-9737, ISSN-e 2444-8729, Vol. 16, Nº. 3, 2015, págs. 35-56
  • Idioma: inglés
  • DOI: 10.14201/eks20151633556
  • Títulos paralelos:
    • Experiencias de innovación tecnológica en las escuelas europeas del proyecto Open Discovery Space
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El proyecto Open Discovery Space (ODS) fue concebido para introducir prácticas innovadoras de enseñanza y aprendizaje basadas en recursos en escuelas europeas, para promover la creación de comunidades entre escuelas europeas y para impulsar la demanda por parte de los profesores de recursos educativos abiertos. Después de tres años aplicando el modelo de innovación ODS, más de 2000 escuelas europeas han llevado a cabo diversas experiencias de innovación tecnológica para lograr los objetivos del proyecto. Este artículo describe las experiencias y resultados de ODS en siete países europeos, junto con las actividades internacionales que pretenden ampliar el alcance del proyecto más allá de los límites europeos.

    • English

      The Open Discovery Space (ODS) project was conceived to introduce innovative resource-based teaching and learning practices in European schools, to promote the creation of communities between European school members and to boost the demand for open educational resources among teachers. After 3 years of applying the ODS innovation model, more than 2,000 European schools have carried out diverse experiences of technology-rich innovation to achieve the project aims. This paper describes the experiences and results of ODS in 7 different European countries, along with the international activities that aim at expanding the scope of the project beyond the European limits.

  • Referencias bibliográficas
    • Bissinger, K., & Bogner, Franz X. (2015). Student’s Quality perception and learning outcomes when using an open accessible eLearning-resource....
    • Cameron L., & Campbell, C. (2010). Sharing Learning Designs that Work. Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia...
    • Conole, G. (2008). Capturing practice: the role of mediating artifacts in learning design. In L. Lockyer, S. Bennett, S. Agostinho and B....
    • http://dx.doi.org/10.4018/978-1-59904-861-1.ch008
    • Gendlin, E. T. (2004). Introduction to “Thinking at the edge”. The Folio, 19(1), 1-8. Martellos, S., & Nimis, P. L. (2008). KeyToNature:...
    • Martellos, S., van Spronsen, E., Seijts, D., Torrescasana Aloy, N., Schalk, P., & Nimis, P. L. (2010). User-generated content in the digital...
    • and Operations Management Education, 3(3), 272-283.
    • http://dx.doi.org/10.1504/IJIOME.2010.033550
    • Nimis P. L., Riccamboni R., & Martellos S. (2012). Identification keys on mobile devices: The Dryades experience. Plant Biosystems, 146(4),...
    • http://dx.doi.org/10.1080/11263504.2012.740089
    • OECD (2006). Think Scenarios, Rethink Education. Paris: OECD Publishing.
    • http://dx.doi.org/10.1787/9789264023642-en
    • Oliver, K., Kellogg, S., Townsend, L. & Brady, K (2010). Needs of elementary and middle school teachers developing online courses for...
    • http://dx.doi.org/10.1080/01587911003725022
    • Sotiriou, S. et al. (2012). Open Discovery Space: A socially-powered and multilingual open learning infrastructure to boost the adoption of...
    • UNESCO (2002). Forum on the Impact of Open Courseware for Higher Education in Developing Countries - Final Report, from http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001285/128515e.pdf

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno